Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hade bestämt att ta ryggan med 2liter vatten ända tills Emil säger att ½ liter räcker mellan kontrollerna ( det var vad jag hade under LU50). Skall jag springa fort och satsa på 4:30 så vilja jag nog inte släpa på ryggan.
Beslutsproblem som vanligt.

Jag planera oxså att enbart köra med vätske bälte det borde räcka. Har än så länge inte hittad en rygga som passar mig bra.

Vätskebälte här med, jag har två extrafickor som går att trä på bältet så jag kan få med mig godis så det räcker. 8-flaskorsbälte borde räcka?

Lady Godiva: Mitt har jag endast 5st och det hoppas jag ska räcka, trots allt finns det depåer längs leden.

Det har du rätt i, dessutom kommer det säkert inte att vara 25 grader varmt så det räcker nog säkert utan problem 🙂

(Hoppas jag inte får äta upp det där nu...)

Jag kör också fem flaskors, men nu när Emil sade att man klarade sig på en halvliter mellan kontrollerna/påfyllningsmöjligheterna funderar jag lite beroende på vädret nästan att ta kjolen igen, där får det plats med två flaskor i fickorna plus gel 🙂

Sh

Jag får tyvärr skavsår av mina perfectabälten, så det får bli ryggan. Då får jag mitt eget dricka åxå, samt lite annat smått & gott. Har blivit så van att springa med ryggan att det känns naturligt på längre distanser.

Jag tycker att vätskebälte funkar dåligt på trail. Jag tycker att man tappar flaskor alltför lätt när man springer på lite mer tekniskt och knixigt underlag.

Jag sprang under LU med en petflaska i handen och tyckte det inte var något problem, här var jag osäker pga kartan, men som det är sagt nu så är kartan bara en extraförsäkring och får bli nerpackad förhoppningsvis under hela loppet.

Jag funderar på att anmäla mig till SUM. Får se hur jag känner mig efter lidingöloppet. Har aldrig sprungit längre än maran som jag sprang i våras, så jag är lite osäker än så länge. Osäker på vad jag i så fall borde komma in på. Tror jag kommer plocka li