Quote from Stefan Kinberg on 1 September 2008, 09:0240 dagar till start! Vilken tidsram har ni för loppet?
Mitt mål är att springa fram till prisbordet max 5 timmar efter start (Mitt målintervall är 4 h 45 min - 5 h 30 min).
Efter förra årets SUM har jag dessutom uppgraderat min kunskap om några faktorer
40 dagar till start! Vilken tidsram har ni för loppet?
Mitt mål är att springa fram till prisbordet max 5 timmar efter start (Mitt målintervall är 4 h 45 min - 5 h 30 min).
Efter förra årets SUM har jag dessutom uppgraderat min kunskap om några faktorer
Quote from Funbeat user on 1 September 2008, 09:08Jaaa, kul inlägg!! Jag provsprang loppets första 18 km igår och insåg att jag nog får revidera mina tidsmål - det är bitvis tuffa backar och svårt att springa snabbt. Vet inte längre om jag vågar tro på under 6 h, det beror lite på hur resten av sträckan
Jaaa, kul inlägg!! Jag provsprang loppets första 18 km igår och insåg att jag nog får revidera mina tidsmål - det är bitvis tuffa backar och svårt att springa snabbt. Vet inte längre om jag vågar tro på under 6 h, det beror lite på hur resten av sträckan
Quote from Funbeat user on 1 September 2008, 11:53Härligt vilken entusiasm!
angående saltpåsarna så var det tydligt vad mycket lättare det är att få i sig salt om man inte blandar det i vattnet utan bara sköljer ner det med vattnet.
Härligt vilken entusiasm!
angående saltpåsarna så var det tydligt vad mycket lättare det är att få i sig salt om man inte blandar det i vattnet utan bara sköljer ner det med vattnet.
Quote from Funbeat user on 1 September 2008, 12:19Kan du utveckla din tes om Elektolyter och små påsar med salt, är det vanligt salt?
Kan du utveckla din tes om Elektolyter och små påsar med salt, är det vanligt salt?
Quote from Stefan Kinberg on 1 September 2008, 12:29Btr elektrolyt har jag inte mycket mer att säga. Snackade runt lite, efter att Olle initierat det hela genom att referera till sin brorsa. Jag tror det är bra att snacka med erfarna löpare och fysiologer av olika slag som är intresserade av idrott om man
Btr elektrolyt har jag inte mycket mer att säga. Snackade runt lite, efter att Olle initierat det hela genom att referera till sin brorsa. Jag tror det är bra att snacka med erfarna löpare och fysiologer av olika slag som är intresserade av idrott om man
Quote from Funbeat user on 1 September 2008, 13:59Jag hoppas kunna göra ett lika väldisponerat lopp som på som LU50K, dvs jämn och fin fart och avsluta på 5:30h. Kanske försöker att sikta på närmare 5h, men det beror på dagsformen.
Jag hoppas kunna göra ett lika väldisponerat lopp som på som LU50K, dvs jämn och fin fart och avsluta på 5:30h. Kanske försöker att sikta på närmare 5h, men det beror på dagsformen.
Quote from Funbeat user on 1 September 2008, 17:42Jag hade glömt bort hur kul det är att springa trail-lopp. Trailloppen startar ju långt innan tävlingen med all planering! 🙂 Sen är det ju kul att sitta i bastun efter SUM:en och diskutera om man gjorde rätt eller fel.
Salter är en jätteintressant disk
Jag hade glömt bort hur kul det är att springa trail-lopp. Trailloppen startar ju långt innan tävlingen med all planering! 🙂 Sen är det ju kul att sitta i bastun efter SUM:en och diskutera om man gjorde rätt eller fel.
Salter är en jätteintressant disk
Quote from Funbeat user on 1 September 2008, 18:24Länkar om salt och uthållighetsträning:
http://sportsmedicine.about.com/od/hydrationandfluid/a/Sodium_Salt.htm
http://www.velonews.com/article/77891/the-feedzone-with-monique-ryan-sodium-keeps-your-mind-sharp
Men egentligen sa de inte så mycket. Fast j
Länkar om salt och uthållighetsträning:
http://sportsmedicine.about.com/od/hydrationandfluid/a/Sodium_Salt.htm
http://www.velonews.com/article/77891/the-feedzone-with-monique-ryan-sodium-keeps-your-mind-sharp
Men egentligen sa de inte så mycket. Fast j
Quote from Funbeat user on 1 September 2008, 19:54Jag har fått för mej att SUM är backigare än vad LU50K var och vågar inte tro att jag kommer göra en lika bra tid. Är det någon som har sprungit båda och kan tala om vilket?
Jag har fått för mej att SUM är backigare än vad LU50K var och vågar inte tro att jag kommer göra en lika bra tid. Är det någon som har sprungit båda och kan tala om vilket?
Quote from Funbeat user on 1 September 2008, 21:28Enligt en av länkarna ska man öka salt intaget flera dagar innan, vad tror ni salt gurka 5dgr innan?
Vad annat innehåller mycket salt som man kan börja vänja kroppen med?
Enligt en av länkarna ska man öka salt intaget flera dagar innan, vad tror ni salt gurka 5dgr innan?
Vad annat innehåller mycket salt som man kan börja vänja kroppen med?