Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Allt sitter i hjärnan säger Noakes m fl och det stämmer i praktiken (iaf för mig). Jag siktade på 5.30 på LU50 och satte exakt 5.30. På SUM borde jag kanske ställa in mig på 5.00 istället och se var jag landar.
Eftersom jag inte är en tävlingsmänniska ut

"Allt" tror jag inte på, faktiskt. "Mycket" hade jag köpt.

Det finns sådant som hjärt/lungkapacitet, syreupptagningsförmåga och slagvolym också och det påverkar man inte med viljekraft under loppets gång. Det påverkar man i bästa fall med träning och åte

Jag vet inte hur mycket du har studerat teorin om "central governer", men det är ett rysligt intressant ämne som ger svar på många frågor om vad som styr uthållighet och var begränsningarna egentligen/förmodligen sitter.

Jag läste nyligen en träningsbok

När väl grundkonditionen finns där är det nog inte hjärt/lungkapacitet, syreupptagningsförmåga och slagvolym som i första hand begränsar vår slutgiltiga prestation på ett femtiokilometerslopp som SUM, jag är också mycket inne på hjärnteorin såsom Noakes b

Fredrika: Distansen i sig är jag inte så oroad av, den vet jag att jag klarar. Jag har redan sprungit 5 mil och vet på ett ungefär vad som väntar. Det är backarna jag oroar mig för. Som du själv upptäckte nyligen suger backarna mer must ur benen än man tr

BILD:http://www.sormlandultra.se/SUM_profil.gif

Här, någon mer kunnig än jag kanske kan tolka vad vi ser?

Ni som har sprungit loppet tidigare vad kan ni dela med er för oss nybörjare?

Har läst lite på nätet och flera påpekar att markeringen inte har varit så bra längs banan.

Jag ser ett antal mer eller mindre branta backar som vi tillsammans ska forcera med ett leende på läpparna och i gott sällskap 🙂
Håller med Lady, det är svårt att utläsa nåt från profilen, men det ser spännande och inte alltför jävligt ut.

Efter det g

Skön inställning, Sebastian 🙂 Fast... är det bara min inbillning eller är det en enda stor uppförsbacke mellan 30 och 34 ungefär?

Det ser onekligen ut om en ganska bastant och lång stigning där, men så är det ju mer eller mindre nedåt från start till 25km, så man kanske har fått fart 🙂