Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Nå, det var väl ändå en mild överdrift eller missade du de tre stora backarna på vägen fram till 30? 😀

Det kanske var dem du skulle le dig förbi, eller hur det nu var du formulerade det? 🙂

På LU50 var jag rena solskenet fram till typ 43km (i Aborrbacken), sen började det bli lite mer ansträngt att skratta och stoja. Min förhoppning är att jag kan hålla uppe mitt glada humör hela SUM. Vi får väl se hur det går...

Backar är din vän vet du vä

Fast alla backar går ju åt fel håll på slutet, tycker jag nog. I LU smilade och log jag hela vägen för det var ju min första ultra, det räckte som motivation för att le från öra till öra 🙂

Och Abborrbacken vid 43km var faktiskt väldigt tung och det ble

Hm, intressant, jag undrar hur den banprofilen genererats, den ser nämligen lite annorlunda ut än min. Det är lite knepigt att läsa banprofiler över så långa distanser tycker jag, glöm inte att 60 meters stigning/fall känns typ ingenting över en så lång s

Ingen aning, jag snodde den från SUMs hemsida bara 😀

Fast korta branta backar är inte lika sega och must-sugande som långa motlut (slakmota) tycker jag, fast det kanske är individuellt vad man tycker (minst) om?

Sen har vi rötter och stenar också, mit

Efter U100 är du säkert sugen på nåt som inte går runt, runt, runt, runt, runt och inte är flackt, flackt, flackt, flackt...

🙂

*gapskratt*

... och det hemska är att risken finns att du har rätt 😀

Jo, men det var precis det jag menade, att även långa motlut kommer att se ut just som branta toppar i den sortens höjdprofiler (medan totallutningen mellan 0 och 25 km inte kommer att kännas alls).

Ah, ok 🙂

Fast... vad har man för nytta av banprofiler då egentligen, mer än att skapa onödiga nojjor?

Hur menar du? Man ser ju faktiskt en hel del, i alla fall med lite läsvana. Däremot tycker jag det är bättre som de gjort med banprofilen för Lidingöloppet, som är uppdelad på fler segment. Då blir det tydligare. Nu blir det lite ihoppressat och svårtytt