Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 16:15Jag har full förståelse för alla med fobier, eftersom mitt liv alltid har präglats av sådana. Jag har ofta tänkt att det vore bra om man kunde få sin fobi för vardagliga saker att överföras till t ex flodhästar. Då skulle fobin inte påverka ens liv så myc
Jag har full förståelse för alla med fobier, eftersom mitt liv alltid har präglats av sådana. Jag har ofta tänkt att det vore bra om man kunde få sin fobi för vardagliga saker att överföras till t ex flodhästar. Då skulle fobin inte påverka ens liv så myc
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 16:16Johan: den stora (största/enda?) nackdelen med att springa på inomhusbana eller löpband är att man inte kan spotta!!
På utomhusbanor däremot FÅR man spotta. Men inte över axeln när man ligger först i en klunga...
Johan: den stora (största/enda?) nackdelen med att springa på inomhusbana eller löpband är att man inte kan spotta!!
På utomhusbanor däremot FÅR man spotta. Men inte över axeln när man ligger först i en klunga...
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 18:21För att inte tala om att fräsa ur näsan så att andningen går lättare.....
För att inte tala om att fräsa ur näsan så att andningen går lättare.....
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 18:28Det går ju faktiskt att vända sig om för att sondera läget bakom.
Själv spottar jag och fräser ganska mycket, speciellt idag då det vart tävling, dock inte bokstavligen.Ni förstår...jag är faktiskt en glad skit som gärna skojar de flesta under bordet.;)
Det går ju faktiskt att vända sig om för att sondera läget bakom.
Själv spottar jag och fräser ganska mycket, speciellt idag då det vart tävling, dock inte bokstavligen.
Ni förstår...jag är faktiskt en glad skit som gärna skojar de flesta under bordet.;)
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 18:41Jag struntar totalt i vad de är eller inte, de slingrar sig och är äckliga precis som huggormar. Jag gillar inte ålar heller men de ser man oftast bara på julborden.
BLÄÄÄÄ!
Jag struntar totalt i vad de är eller inte, de slingrar sig och är äckliga precis som huggormar. Jag gillar inte ålar heller men de ser man oftast bara på julborden.
BLÄÄÄÄ!
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 18:58Kopparödlorna då alltså, inte jag! (H:)
*Förtydligar*
Kopparödlorna då alltså, inte jag! (H:)
*Förtydligar*
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 21:26Det är många som stör sig på ormar, men FÄSTINGARNA är ju värre!
Jag tycker även det är lite småjobbigt med folk som springer åt fel håll, åtminstone nu när det bara är snöfritt på 1-km spåret och alla springer runt, runt varv efter varv. Hade varit enkl
Det är många som stör sig på ormar, men FÄSTINGARNA är ju värre!
Jag tycker även det är lite småjobbigt med folk som springer åt fel håll, åtminstone nu när det bara är snöfritt på 1-km spåret och alla springer runt, runt varv efter varv. Hade varit enkl
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 21:36I Sverige har ni ju inga ormar av farlig karraktär att störa er på. Värre är det här där det finns flertalet riktiga gifta ormar, som Eastern Coral Snake, Copperhead, Cottonmouth, Eastern Diamondback Rattlesnake, Timber Rattlesnake och Pygmy Rattlesnake.
I Sverige har ni ju inga ormar av farlig karraktär att störa er på. Värre är det här där det finns flertalet riktiga gifta ormar, som Eastern Coral Snake, Copperhead, Cottonmouth, Eastern Diamondback Rattlesnake, Timber Rattlesnake och Pygmy Rattlesnake.
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 22:04Huggormen är farlig. Säkert inte lika farlig som de ormar du räknade upp men tillräckligt farlig.
Sedan har vi orosmomentet "inkompetenta djurägare" där man förutom människor med odresserade hundar kan räkna människor som importerar allehanda odjur och
Huggormen är farlig. Säkert inte lika farlig som de ormar du räknade upp men tillräckligt farlig.
Sedan har vi orosmomentet "inkompetenta djurägare" där man förutom människor med odresserade hundar kan räkna människor som importerar allehanda odjur och
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 22:07Man har serum i Sverige för de flesta importerade ormar.
Och det är fler i Sverige som dör av åsknedslag än av ormbett varje år, vilket säger en del om huggormens farlighet. Ett huggormsbett är i klass med att bli getingstucken. Dock bör man söka läkare
Man har serum i Sverige för de flesta importerade ormar.
Och det är fler i Sverige som dör av åsknedslag än av ormbett varje år, vilket säger en del om huggormens farlighet. Ett huggormsbett är i klass med att bli getingstucken. Dock bör man söka läkare