Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Cigarettrök är jäkligt äckligt att tvingas andas in pga att nån går och röker i spåret.

Då jag springer med hunden kopplad tycker jag det är jobbigt med lösa hundar som matte/husse tror sig ha koll på men icke...

Smärtor i fötter o leder är dock det jag

Vad jobbigt ni har det! 🙂 Själv stör jag mig mest på snön, blasket, halkan som inte vill försvinna. Längtar till torrt grus!

När hundägaren och hunden går på varsin sida så att kopplet bildar en snubbel-lina över spåret

Ja, snön är iofs mer frustrerande än hundarna (för hundarna är väldigt få trots allt)... Först är den hård och hal och sen smälter den och blir som gröt... Fast fortfarande hal. Och mina dumma broddar glider av skorna om det är för mycket snö. Och även nä

Får jag svara fast jag inte joggar i spår? Ja det gör jag 😀

Jag joggar ju på landet, på en bilväg. Jag retar mig då på bilister jag möter som inte bländar av från helljus. Jag vet att man enligt lag inte är skyldig att göra det för gående, men jag tycke

Det brukar inte vara så trångt på mina löparstråk heller! Det kanske är det som är räddningen!

Barnvagnar i bredd, lösspringande småungar, småungar på cykel som vinglar överallt (ofta i kombination med barnvagnar och lösa barn) och löpare man springer om som lägger sig precis i rygg och försöker haka på.

Jag har det jobbigt jag 😉

De flesta listade problemen undviker man om man väljer det riktigt kuperade spåret. "Solskensflanörerna" gillar inte backar 🙂

Om någon försöker haka på brukar jag öka lite. Är det en värdig löpare klarar han/hon av det, annars blir man av med "problemet" ;).

Åsa - När jag var ute med hästen och bilisterna inte ville blända av brukade jag sätta armen framför ögonen så det skuggade. Då förstod de flesta och bländade av. För jag tror egentligen inte att det är på jävelskap som de inte tar över till halvljus. 🙂