Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 11:48Låt bli då!
Låt bli då!
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 12:01Varför krångla till det så? Gör ett maxpulstest själv, inte så svårt det.
Värm upp ordentligt och sen järnet i en lång backe, kör 3ggr och se sen vad maxpulsen blev. Upprepa med någon vecka senare och hey, maxpulsen är känd!
Varför krångla till det så? Gör ett maxpulstest själv, inte så svårt det.
Värm upp ordentligt och sen järnet i en lång backe, kör 3ggr och se sen vad maxpulsen blev. Upprepa med någon vecka senare och hey, maxpulsen är känd!
Quote from Rasmus Olsson on 29 September 2010, 12:08Tack David, tröttna aldrig på oss tröga människor som inte läser alla inlägg och trådar och därför missar.
Hur många gånger har inte jag och andra länkat till Bruses Sadelskola?
Tack David, tröttna aldrig på oss tröga människor som inte läser alla inlägg och trådar och därför missar.
Hur många gånger har inte jag och andra länkat till Bruses Sadelskola?
Quote from Rasmus Olsson on 29 September 2010, 12:12Fysprofilen gör inte maxpulstest. Ringde å kollade. De tipsade om Bosön, nån som har synpunkter på dom?
Fysprofilen gör inte maxpulstest. Ringde å kollade. De tipsade om Bosön, nån som har synpunkter på dom?
Quote from ellen olsson on 29 September 2010, 12:12Bättre upp: Gör ett laktattest.
Bättre upp: Gör ett laktattest.
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 12:13Stefan, din metod är just varför jag ställde min fråga tidigare. Enligt din metod, kan man inte komma upp i en skadlig puls.
Maxpulsen, som jag förstår det nu, är inte den absoluta "max" pulsen, utan den "högsta" pulsen som är vettig att arbeta med. Allt
Stefan, din metod är just varför jag ställde min fråga tidigare. Enligt din metod, kan man inte komma upp i en skadlig puls.
Maxpulsen, som jag förstår det nu, är inte den absoluta "max" pulsen, utan den "högsta" pulsen som är vettig att arbeta med. Allt
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 12:19Bruse: tricket med fysprofilen är att du klickar på testplatser och väljer ort. Bosön är ett av två ställen de länkar till i Sthlm.
Bruse: tricket med fysprofilen är att du klickar på testplatser och väljer ort. Bosön är ett av två ställen de länkar till i Sthlm.
Quote from Rasmus Olsson on 29 September 2010, 12:23Webbnörd som jag är, klickade jag på kontakt, å ringde det numret.
Webbnörd som jag är, klickade jag på kontakt, å ringde det numret.
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 12:24Man kan väl krångla till det efter tycke och smak. Och ambitionsnivå. Intressanta värden om man vill ha effektivt träningsupplägg är väl aerobisk tröskel, anaerobisktröskel, VO2max.
Man kan väl krångla till det efter tycke och smak. Och ambitionsnivå. Intressanta värden om man vill ha effektivt träningsupplägg är väl aerobisk tröskel, anaerobisktröskel, VO2max.
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 13:31@Lars Gustafsson
För att räkna ut arbetspulsen är det inte bara maxpulsen som skall tas med i beräkningen utan även vilopulsen.
Använd följande formel för att räkna ut arbetspulsen vid olika ansträngningar, eller med lite matte trix, räkna ut ansträngning
@Lars Gustafsson
För att räkna ut arbetspulsen är det inte bara maxpulsen som skall tas med i beräkningen utan även vilopulsen.
Använd följande formel för att räkna ut arbetspulsen vid olika ansträngningar, eller med lite matte trix, räkna ut ansträngning