Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSaker jag inte förstår.
You need to log in to create posts and topics.

Låt bli då!

Varför krångla till det så? Gör ett maxpulstest själv, inte så svårt det.
Värm upp ordentligt och sen järnet i en lång backe, kör 3ggr och se sen vad maxpulsen blev. Upprepa med någon vecka senare och hey, maxpulsen är känd!

Tack David, tröttna aldrig på oss tröga människor som inte läser alla inlägg och trådar och därför missar.

Hur många gånger har inte jag och andra länkat till Bruses Sadelskola?

Fysprofilen gör inte maxpulstest. Ringde å kollade. De tipsade om Bosön, nån som har synpunkter på dom?

Bättre upp: Gör ett laktattest.

Stefan, din metod är just varför jag ställde min fråga tidigare. Enligt din metod, kan man inte komma upp i en skadlig puls.

Maxpulsen, som jag förstår det nu, är inte den absoluta "max" pulsen, utan den "högsta" pulsen som är vettig att arbeta med. Allt

Bruse: tricket med fysprofilen är att du klickar på testplatser och väljer ort. Bosön är ett av två ställen de länkar till i Sthlm.

Webbnörd som jag är, klickade jag på kontakt, å ringde det numret.

Man kan väl krångla till det efter tycke och smak. Och ambitionsnivå. Intressanta värden om man vill ha effektivt träningsupplägg är väl aerobisk tröskel, anaerobisktröskel, VO2max.

@Lars Gustafsson
För att räkna ut arbetspulsen är det inte bara maxpulsen som skall tas med i beräkningen utan även vilopulsen.
Använd följande formel för att räkna ut arbetspulsen vid olika ansträngningar, eller med lite matte trix, räkna ut ansträngning