Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatSeeeegt
You need to log in to create posts and topics.

Samma sak igen igår kväll. Att öppna en tråd kunde ta mellan 1 och 2 minuter, att få upp formuläret för att skriva nåt en halv minut och sen upp till två minuter för att postningen ska bli klar.

Nu går det halvsegt också.

Är det nån som gör nåt åt saken

Det är nog din utrustning som strular. Här går det som tåget, vilket det i stort alltid gör.

P.S Då tåget går vill säga. Kort sagt det funkar utmärkt och snabbt.

Om det vore min utrustning, så borde ju alla sajter vara lika sega. Eller hur? Det är bara Funbeat som är segt.

Vilket jag skrivit om förut.

Just nu pinnar FB på bra. Känner dock igen att det blir lite sirap emellanåt. Särskilt om jag kollar kommentarer.

Nej Bruse det är inte din utrustning som strular. I går kväll fick jag flera gånger upp sidan med "oväntat fel från Funbeat". Och det är inte första gången jag får det på kvällar med hög belastning på Funbeat. Men det händer bara när jag klickar på "Komme

"Om det vore min utrustning, så borde ju alla sajter vara lika sega. Eller hur? Det är bara Funbeat som är segt.

Vilket jag skrivit om förut. "

Det behöver inte alls vara fallet. Det kan hända att Funbeat belastar din dator på ett sätt som andra sajter

Ja, enminutspauserna kommer oftare och oftare, inte minst i närheten av formulär.

För egen del läser jag funbeat genom att öppna tabbar till höger och vänster. Inte sällan slutar hela siten svara när jag är på väg för att registrera träning eller skriva

Skriv vilka OS och browsers ni använder och vilka tider ni har problem så kanske man kan se ett mönster.
Jag använder tex aldrig Funbeat sen kväll då det troligtvis är stor belastning.

XP SP3
Firefox 3.6.3
Tider: 6.00-23.00, värst mellan 16-23 (mellan 23 och 6 vet jag inte, då sover jag)

XP SP3
Firefox 3.6.3

Jag ser i stort sett inga problem 8-17. Enstaka problem med att sidan inte laddar men det är < 1% av gångerna.