Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag skulle gärna optimera bort Facebook och gillaknappar.

Jag kan leva utan Facebooks likeknapp. Märkte förra veckan att många sajter blev sega när Facebook blev segt.

Kan det vara så enkelt att vi som inte kopplat något Facebook-konto till Funbeat inte har några stora problem medan alla Facebook-fantaster drabbas av seghet i mycket större grad?

Jag kan förneka den teorin, för jag har inte kopplat med Facebook och upplever ändå att sajten har varit extremt seg emellanåt.

Jenny och ni andra: Jag behöver veta lite mer i detalj om hur ni upplever detta med segheten.

När på dygnet upplever du sajten som seg? När upplevde du den seg senast? Laddas delar av sidan in och sedan står den och tuggar ett bra tag till, eller tar de

Jag kan rapportera att jag som har stängt av alla Facebook-knappar och liknande genom http://www.ghostery.com/ aldrig har stött på några problem. Nu är jag inte på sidan lika ofta som förr, men tillräckligt ofta för att jag borde stöta på så här stora stö

Mina erfarenheter säger att den främsta orsaken till att det går långsamt är överbelastning, dvs att servern inte klarar av att hantera så många accesser samtidigt. En snabbare server och som klarar av många användare parallellt skulle nog göra susen.

De

Johan: Du har förstås rätt i att det oftast är överbelastning. Vi har löst ett antal problem som ledde till överbelastning. Detta tidigt i förra veckan. Har du upplevt så väldigt långsamma laddningstider många gånger sedan dess? Svara gärna på de andra fr

Är det inte läge att ha diagram o kartor som klickbara för de som måste se dom i passen? Som det är nu så tar det tid att ladda upp dom funktionerna när någon tittar i något träningspass.

Det har varit segt under helgen enligt min mening. Det har varit ffa sen eftermiddag-kvällar i övrigt. Att lägga upp foto kan vara vanskligt. Skulle det hjälpa att man kanske bara kunde lägga in ett eller två foton/aktivitet? Att skriva kommentar har ocks