Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 13:01@ AM: Låt barnen lära sig simma hos en simklubb i stället. Kommunernas simskolor lär väldigt ofta ut bröstsim, medan klubbarna är bättre på att börja med crawl och rygg.
Jag hade samma upplevelse med min brorson när han skulle lära sig simma. Vi började
@ AM: Låt barnen lära sig simma hos en simklubb i stället. Kommunernas simskolor lär väldigt ofta ut bröstsim, medan klubbarna är bättre på att börja med crawl och rygg.
Jag hade samma upplevelse med min brorson när han skulle lära sig simma. Vi började
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 14:30Sonen _har_ lärt sig simma i simklubb - berättat om det förut - och har tragglat med bröstsimmet i ett par år, nu har det äntligen börjat lossna. Ett tag simmade han bröstsim med "crawlben" (när han inte sprang på botten).
Tror dock att det är skifte på
Sonen _har_ lärt sig simma i simklubb - berättat om det förut - och har tragglat med bröstsimmet i ett par år, nu har det äntligen börjat lossna. Ett tag simmade han bröstsim med "crawlben" (när han inte sprang på botten).
Tror dock att det är skifte på
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 17:11Jag lärde mig simma när jag var 4 eller 5 år. Mamma övade bröstsimtag med oss varje dag på sommaren.
Vi fick visa på land hur man skulle göra, 3-5 simtag och sen i vattnet med flyväst på och 3-5 simtag igen. Sen fick vi leka och göra vad vi ville.
Så efte
Jag lärde mig simma när jag var 4 eller 5 år. Mamma övade bröstsimtag med oss varje dag på sommaren.
Vi fick visa på land hur man skulle göra, 3-5 simtag och sen i vattnet med flyväst på och 3-5 simtag igen. Sen fick vi leka och göra vad vi ville.
Så efte
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 18:00>"Så jag som är 170 cm lång ska alltså på 25 m ta 15 armtag (14,7 avrundat)?
Eller har jag tänkt/räknat fel? "Jo du har räknat rätt. Egentligen ska man också räkna bort glidsträckan i början på varje längd. Om man gör det eller inte, spelar inte så stor
>"Så jag som är 170 cm lång ska alltså på 25 m ta 15 armtag (14,7 avrundat)?
Eller har jag tänkt/räknat fel? "
Jo du har räknat rätt. Egentligen ska man också räkna bort glidsträckan i början på varje längd. Om man gör det eller inte, spelar inte så stor
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 18:24Jag har precis räknat och jag har PERFEKT SPL!
...om jag vore en ompalompier. Attans.
Jag har precis räknat och jag har PERFEKT SPL!
...om jag vore en ompalompier. Attans.
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 19:15Hej,
Titta på den här lilla videon. Appropå att glida lugnt, benspark från höften och fullfölja armtaget.
http://www.runnersworld.se/tv/simanalys-med-jonas-colting-2.htm
Anders.
Hej,
Titta på den här lilla videon. Appropå att glida lugnt, benspark från höften och fullfölja armtaget.
http://www.runnersworld.se/tv/simanalys-med-jonas-colting-2.htm
Anders.
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 19:24Kul film! Det fick mig att inse att fjärilsim är "symmetrisk crawl"! 😀
Kul film! Det fick mig att inse att fjärilsim är "symmetrisk crawl"! 😀
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 20:28Simmar man på samma sätt i havet som i en bassäng? Tänker på hur man ska simma rakt. Dåligt med tjocka svarta linjer på havsbotten.
Fick en del tekniktips av badvakten idag. Gjorde skillnad direkt! Sträck ut varje stroke, håll höfterna högt genom att spä
Simmar man på samma sätt i havet som i en bassäng? Tänker på hur man ska simma rakt. Dåligt med tjocka svarta linjer på havsbotten.
Fick en del tekniktips av badvakten idag. Gjorde skillnad direkt! Sträck ut varje stroke, håll höfterna högt genom att spä
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 20:29Är det bara jag som simmar och simmar men bara blir sämre och sämre? 🙁
Är det bara jag som simmar och simmar men bara blir sämre och sämre? 🙁
Quote from Elias Engqvist on 23 March 2010, 20:30Ja
Ja