Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 12:09Skiftgångens förbannelse, jobbat inatt och ska iväg nu igen på eftermiddagen till jobbet, sk. bus-skift.
Skiftgångens förbannelse, jobbat inatt och ska iväg nu igen på eftermiddagen till jobbet, sk. bus-skift.
Quote from Elias Engqvist on 25 March 2011, 13:48Jessie: bröstsim ÄR knäpåfrestande!
Jessie: bröstsim ÄR knäpåfrestande!
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 15:25Christer: Sant, men inte LIKA påfrestande som löpning.
Har en kompis som absolut inte kan springa utan att knät grinar illa och hon simmar (bröstsim) 1½ timme i sträck flera gånger/vecka året om utan smärta.
Christer: Sant, men inte LIKA påfrestande som löpning.
Har en kompis som absolut inte kan springa utan att knät grinar illa och hon simmar (bröstsim) 1½ timme i sträck flera gånger/vecka året om utan smärta.
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 15:41Det beror nog på vad i knät som fallerar. När jag slet av ett korsband för några år sedan så fick jag simförbud ett år. Däremot kunde jag börja springa försiktigt efter 8 veckor.
Det beror nog på vad i knät som fallerar. När jag slet av ett korsband för några år sedan så fick jag simförbud ett år. Däremot kunde jag börja springa försiktigt efter 8 veckor.
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 16:49Specifikt bröstsimsförbud eller allt simmande? bensparken i crawl känns ju rätt annorlunda för knäna.
Specifikt bröstsimsförbud eller allt simmande? bensparken i crawl känns ju rätt annorlunda för knäna.
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 17:03Allt simmande. Förmodligen för att man måste vara väldigt disciplinerad för att inte kicka ut bröstsimssparkar då och då även om man crawlar.
Allt simmande. Förmodligen för att man måste vara väldigt disciplinerad för att inte kicka ut bröstsimssparkar då och då även om man crawlar.
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 17:54hmm jag var ute nu på eftermiddagen och sprang ca11km och försökte hålla igen hästarna...pratade i telefon en bit så jag hoppades att det skulle definiera ett bra tempo...men 5.30/km ser i mina ögon för snabbt ut för att bli återhämtning...ordentlig genom
hmm jag var ute nu på eftermiddagen och sprang ca11km och försökte hålla igen hästarna...pratade i telefon en bit så jag hoppades att det skulle definiera ett bra tempo...men 5.30/km ser i mina ögon för snabbt ut för att bli återhämtning...ordentlig genom
Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 20:11Vill äter tacka för dom bra förslagen på sista passet inför kvartsmaran. Fick tiden 47.10 min. vilket jag är ganska nöjd med. Nu kommer nästa fråga. Är sugen på att jogga loss loppet imorgon, dumt eller?
Vill äter tacka för dom bra förslagen på sista passet inför kvartsmaran. Fick tiden 47.10 min. vilket jag är ganska nöjd med. Nu kommer nästa fråga. Är sugen på att jogga loss loppet imorgon, dumt eller?
Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 20:14Tvärtom klokt med ett genomblödningspass.
Tvärtom klokt med ett genomblödningspass.