Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkadade maralöpare
You need to log in to create posts and topics.

Jag tillhör dom som ställer in. Fast jag inte är skadad.
Tvärt om är i bästa toppform någonsin, dessutom så är ju även tågresan betald och hotellet bokat.

Anledningen är att jag har bestämt mig för att sattsa seriöst på Broloppet och slå Pers: på ½maran.

Tänk att det är det csaba.

Vi är flera som persat veckan efter på en kortare sträcka.

Mitt marathonpers kom veckan efter ett 100K lopp.
½-maraperset 2 veckor efter ett marathonlopp.

Csaba.
Har man ett längre lopp strax innan blir ju ett kortare lite b

Tack K-G.

Jag fick ju ta ett titt i mitt träningsdagbok och helgen efter en mara så orkar jag faktist knapt springa 5-6km. Två veckor däremot så har jag slått Pers: på milen (så mitt återhämtning verkar ligga kring 1½vecka). 😉
Sen är det ju mycket mer a

Nacken axeln och kanske hela ryggen är paj sedan förra årets mara. Till er därute: spring inte om ni inte är fullt friska.

Jag är inte skadad - inte minsta ont någonstans.

Inte så farttränad för min hälsa har inte varit på topp senaste året - men distans har jag gnuggat så en fin grundträning har jag 🙂

Om det blir en start på lördag återstår att se 🙁

Mina blod- och jär

Förlåt, för att jag lägger mig i, då jag inte kan sälla mig till Er marathonlöpare...

Men Marie, menar Du att Du har tappat 55 g hemoglobin/l på fyra veckor?? Blöder Du nånstans? Som jämförelse kan jag säga att varje påse blod vid en blodtransfusion ger

Marie, du kan ta det som ett långpass på 5:50. Då får du upplevelsen, medalj och finisher-t-shirt. Dessutom betyder det mycket för självkänslan att man har en obruten svit Stockhomsmaror. Tiden är egentligen inte så viktig i det sammanhanget.

@Sylvia jag ska utredas om tre veckor - men jag blöder inte som jag kan se i allafall.
Jag har hypoteoros, men de värdena är bra för första gången sedan augusti.
Mina blod- och järnvärden behandlades under hösten/vintern till en acceptabel nivå.

Men nu ä

Aha, OK. Ja, det kan ju ta tid att bygga upp depåerna igen, även om jag nog tycker att det var en lite väl snabb sänkning av hb:t.

Bra att Du ska utredas iaf. Antar att de kommer att kolla mag-tarmkanalen också?

Lycka iaf till, vilket Du än väljer att

Räcker upp handen Stress/utmattningsfraktur här.
Kommer missa maran, är väl måttligt kul, men kommer förmodligen också missa Jättelångt, vilket är mycket tråkigare, och i värsta fall missar jag Hornstull-Järna vilket inte är nåt mindre än en katastrof.