Quote from Guest on 5 May 2010, 09:10Ibaland när man läser på forum så blir man ju alldeles mörkrädd över hur mycket skador en löpare kan dra på sig. Man ser problem med benhinnor, löparknän, plantar fasciitis, hälsenor, gubbvader, muskelbristningar, kroniska skavsår, brutna ben, stressfrakt
Ibaland när man läser på forum så blir man ju alldeles mörkrädd över hur mycket skador en löpare kan dra på sig. Man ser problem med benhinnor, löparknän, plantar fasciitis, hälsenor, gubbvader, muskelbristningar, kroniska skavsår, brutna ben, stressfrakt
Quote from Funbeat user on 5 May 2010, 09:20Jag har i alla fall löptränat någon dag varje vecka sedan jag började föra dagbok. Och det var då i maj 1998!
Under den tiden har jag haft några smärre skadekänningar. Förutom x antal gånger jag har stukat min fot. Men med en stukad fot så behövs sällan
Jag har i alla fall löptränat någon dag varje vecka sedan jag började föra dagbok. Och det var då i maj 1998!
Under den tiden har jag haft några smärre skadekänningar. Förutom x antal gånger jag har stukat min fot. Men med en stukad fot så behövs sällan
Quote from Funbeat user on 5 May 2010, 09:21Bra tråd. 🙂
Jag brukar själv tänka ungefär samma sak, eftersom man läser så mycket om skador här - att det bara är en tidsfråga tills jag skadar mig. Typ ett damoklessvärd som hänger över en, ungefär som när det går magsjuka på dagis. Men vi som inte s
Bra tråd. 🙂
Jag brukar själv tänka ungefär samma sak, eftersom man läser så mycket om skador här - att det bara är en tidsfråga tills jag skadar mig. Typ ett damoklessvärd som hänger över en, ungefär som när det går magsjuka på dagis. Men vi som inte s
Quote from Elias Engqvist on 5 May 2010, 09:26Jag fick en säsong förstörd av en jobbig lårbaksida som orsakades av brännboll!!! Det var i slutet av 80-talet tror jag. Annars har jag varit skadefri sen 1979 då jag började springa.
Det är klart att man har lite ont här och där, då och då, men inget som
Jag fick en säsong förstörd av en jobbig lårbaksida som orsakades av brännboll!!! Det var i slutet av 80-talet tror jag. Annars har jag varit skadefri sen 1979 då jag började springa.
Det är klart att man har lite ont här och där, då och då, men inget som
Quote from Catharina Brattlin on 5 May 2010, 09:31Hur definieras en skada? Är det något som initierar en längre period med löpvila och alternativ träning, eller minsta lilla känning?
Jag har bara sprungit de tre sista åren, så nån längre löparkarriär kan jag inte sammanfatta.
Två löparknä, varav ena
Hur definieras en skada? Är det något som initierar en längre period med löpvila och alternativ träning, eller minsta lilla känning?
Jag har bara sprungit de tre sista åren, så nån längre löparkarriär kan jag inte sammanfatta.
Två löparknä, varav ena
Quote from Funbeat user on 5 May 2010, 09:46Att inte kunna springa borde ju vara definitionen på en skada som förhindrar löpning.
Så någon med sammanhängande period av löpning över flera år borde vara intressant att få reda på.
Räkna bort mig.....
Att inte kunna springa borde ju vara definitionen på en skada som förhindrar löpning.
Så någon med sammanhängande period av löpning över flera år borde vara intressant att få reda på.
Räkna bort mig.....
Quote from Funbeat user on 5 May 2010, 09:56Hittills i den skadefria tråden:
...stukad fot, problem med vaderna, lårbaksida, två löparknä,
plantar fasciit.😀
Hittills i den skadefria tråden:
...stukad fot, problem med vaderna, lårbaksida, två löparknä,
plantar fasciit.
😀
Quote from Elias Engqvist on 5 May 2010, 10:02Ja fast Anders min lårbaksida var en sensommar av 30 års löpning...
Ja fast Anders min lårbaksida var en sensommar av 30 års löpning...
Quote from Stefan Kinberg on 5 May 2010, 10:25Kul tråd!
Jag började "bokföra" träningen i excel 1994 och har varit frisk, kry och spänstig säkert 98% av den tiden. Mina löparvänner hintar om att det handlar om att jag aldrig tar ut mig och det ligger kanske en poäng att göra så; skador på kroppen upp
Kul tråd!
Jag började "bokföra" träningen i excel 1994 och har varit frisk, kry och spänstig säkert 98% av den tiden. Mina löparvänner hintar om att det handlar om att jag aldrig tar ut mig och det ligger kanske en poäng att göra så; skador på kroppen upp
Quote from Funbeat user on 5 May 2010, 10:46OK, jag skulle inte nämnt detta med stukad fot.
Men jag har alltså inte en enda tom träningsvecka sedan maj 1998! 😀
OK, jag skulle inte nämnt detta med stukad fot.
Men jag har alltså inte en enda tom träningsvecka sedan maj 1998! 😀