Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkadefria solskenshistorier
You need to log in to create posts and topics.

Härligt Håkan (t+)

Instämmer! Om du kan komma tillbaka och göra en halvmara under 1.30 med de förutsättningarna känns det som om de flesta andra småskavanker bör kunna vara hanterbara.

Det kan inte vara så värst många 53-åringar som gör Göteborgsvarvet under 1.30?

(t+)

Underbar inställning Håkan!

Håkan. (t+)

Känns inte helt omöjligt för mig att fixa sub2 på Göteborgsvarvet nästa år med ett sånt föredöme. 😀

Härligt Håkan! En sådan inställning inspirerar. Lycka till på varvet!

I klass H50 är det väl då drygt 30 löpare som gör sub 1:30. Snabbast tid 2009 var 1:20 och 1:28 gav plats 25, av 2588 löpare.
http://www.goteborgsvarvet.com/Lopare/Resultat/Arkiv/Klassresultat-2004-08/2009/

Håkan rockar, som man kanske säger 🙂

Heja Håkan! Där ser man vad vilja och kämparglöd kan göra. Är det svårt att hitta ledsagare som du kan träna med när du är såpass snabb?

Peter P: Vete 17 vad det gäller anlagen. Min pappa sprang milen tre gånger per år när jag var barn och kom hem blå i ansiktet. Resten av min släkt tycker att idrott är lite läskigt och att promenader räcker. Kanske har de väldigt bra anlag bara att ingen

Jenny: Just nu menade jag mest anlag för att klara stor mängd löpning utan att bli skadad. Det kan man nog ha utan att ha löpare i släkten.
Good job, iallafall!

Jag har aldrig haft någon skada, orsakad av löpning eller som omöjliggjort löpning. Det kan å andra sidan bero på att jag har fler löpfria veckor än löpträningsveckor sedan 1986.