Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkadefria solskenshistorier
You need to log in to create posts and topics.

Tom träningsvecka?!

Det har inte jag nån sen september 1994!

😉

Kan inte minnas att jag varit tvungen att ha upphåll från löpträning på grund av någon skada. Har sprungit ganska regelbundet i några år nu.

Jäklar Sylvia, slagen med 4år 🙂

Men detta visar väl också att träning är bra för den allmänna hälsan. Har man inga tomma träningsveckor så har man ju heller inte så himla många sjukdagar.

Vilar ni aldrig?

David, jo under april hittar jag två veckor där jag hade två vilodagar i rad! Sedan är väl mina korta joggpass på 5-6km lika mycket återhämtning som träning.

Varför vilar ni inte ett par veckor varje år?

Stress på jobbet och spänningshuvudvärk vilas lämpligen bort i form av 10 km kontemplativ löpning i fint tempo & vackra omgivningar. Ipren funkar inte mot sånt. F.ö. har jag inte ett :@ i denna tråden att göra, förlåt förlåt!)

Eftersom jag inte tränar hårt utan "lullar runt på upp till 50km/v" och där många av passen är lätt löpning så behöver kroppen ingen totalvila. Kan också vara att jag är rädd att jag inte kommer igång igen efter en längre vila. På 80-talet tog jag vila ef

Hittills inte en känning! *ta i trä och kasta salt över axeln* och då är det här ändå blott mitt andra löparår i livet och brukar man inte ha högre skadefrekvens i början när entusiasmen är stor men kunskapen liten?

Eller så funkar det när man är omedveten och tränar "fel", medan allt slutar att fungera när man insett att man tränat "fel" och börjar träna "rätt" efter någons plan eller idé.