Quote from Guest on 27 May 2010, 21:35Köpte springdojor och testade idag. Jag har ju ingen aning hur det skall kännas men jag känner mig liksom "tröttare" i fötterna nu än med mina gamla dojor.
Är det vanligt eller har jag köpt fel?
Köpte springdojor och testade idag. Jag har ju ingen aning hur det skall kännas men jag känner mig liksom "tröttare" i fötterna nu än med mina gamla dojor.
Är det vanligt eller har jag köpt fel?
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 21:45Så brukar jag känna i början i nya skor också, men det har hittils alltid slutat med att "de här är mycket bättre än alla andra" 🙂
De är alltså inte obekväma eller skaver, bara lite ovana. Så jag kanske inte slappnar av helt som jag gör i mina andra, i
Så brukar jag känna i början i nya skor också, men det har hittils alltid slutat med att "de här är mycket bättre än alla andra" 🙂
De är alltså inte obekväma eller skaver, bara lite ovana. Så jag kanske inte slappnar av helt som jag gör i mina andra, i
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 21:55Jag tycker tvärtom. De ska passa på en gång. De går aldrig till sig. Läderkängor kan man "gå in", men inte moderna löparskor.
Jag tycker tvärtom. De ska passa på en gång. De går aldrig till sig. Läderkängor kan man "gå in", men inte moderna löparskor.
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 22:44För mig så "måste" skon kännas som "handen i handsken" med en gång, gör den inte det så vet jag med mig att jag alltid kommer ha problem med skoskav.
Får alltid (nästan iaf) skoskav av nya skor, men sitter dom perfekt från början så klarar jag mig undan
För mig så "måste" skon kännas som "handen i handsken" med en gång, gör den inte det så vet jag med mig att jag alltid kommer ha problem med skoskav.
Får alltid (nästan iaf) skoskav av nya skor, men sitter dom perfekt från början så klarar jag mig undan
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 22:59Bra löparskor för mig ska kännas som tofflor när jag hoppar i dem första gången. Känns det fel i provningen så blir det aldrig bättre med tiden är min erfarenhet.
Däremot beter sig skornas dämpning olika över distanserna som Annica säger. Jag har dyra sk
Bra löparskor för mig ska kännas som tofflor när jag hoppar i dem första gången. Känns det fel i provningen så blir det aldrig bättre med tiden är min erfarenhet.
Däremot beter sig skornas dämpning olika över distanserna som Annica säger. Jag har dyra sk
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 23:20Mikael, du förstod precis hur jag menade! När jag testade mina pumor var de otroligt sköna, satt perfekt. Fast vi kommer att behöva något långpass ihop innan vi är kompisar helt, precis som alla andra skor jag haft. Det är därför jag trodde det var mina f
Mikael, du förstod precis hur jag menade! När jag testade mina pumor var de otroligt sköna, satt perfekt. Fast vi kommer att behöva något långpass ihop innan vi är kompisar helt, precis som alla andra skor jag haft. Det är därför jag trodde det var mina f
Quote from Funbeat user on 28 May 2010, 06:53Jag tror att man helt enkelt behöver anpassa sin löpteknik efter skorna. Och om de nya skorna har en annan sorts dämpning än de förra, då känns det först obekvämt.
Själv köpte jag Ecco Biom, vilket är just skor med lite speciell dämpning. När man tar för
Jag tror att man helt enkelt behöver anpassa sin löpteknik efter skorna. Och om de nya skorna har en annan sorts dämpning än de förra, då känns det först obekvämt.
Själv köpte jag Ecco Biom, vilket är just skor med lite speciell dämpning. När man tar för
Quote from Christer Berg on 28 May 2010, 08:44Det måste väl ändå vara enklare för vardagsmotionären att köpa skor efter fötter än att fiffla med löptekniker och annat som man har dåligt hum om alls.
Det måste väl ändå vara enklare för vardagsmotionären att köpa skor efter fötter än att fiffla med löptekniker och annat som man har dåligt hum om alls.
Quote from Funbeat user on 28 May 2010, 08:46För smal läst?
För smal läst?
Quote from Funbeat user on 28 May 2010, 09:39Christian: Jo, jag håller med.
Men om de förra paret är slitna så kommer kanske ett nytt likandat par att kännas annorlunda.
När jag nämnde teknikförändring som menade jag inte något som tog veckor, utan kanske mer handlade om något man gjorde första tr
Christian: Jo, jag håller med.
Men om de förra paret är slitna så kommer kanske ett nytt likandat par att kännas annorlunda.
När jag nämnde teknikförändring som menade jag inte något som tog veckor, utan kanske mer handlade om något man gjorde första tr