Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Samma här. Jag har gått upp i skostorlek. Sprang också i på tok för trånga skor förr i tiden.

Jag gjorde det på min första halvmara. Aldrig mer, säger jag bara. (#)

Men om man springer i så stora skor så det blir svällutrymme hur blir det då med snörningen så skon sitter bra på foten och samtidigt ha stabilitet?

Tycker och lever från och med idag efter att skorna ska sitta perfekt direkt.
Vi själva är ju redan skapta perfekta.

@ Christian: De skor som varit bra och har passerat revy framför mig har alla gått att snöra tight men inte hårt över bak/mittfoten utan att det klämmer nåt vid tåleden eller tårna. Typ lite slappt eller rymligt framför snörningen... Stabilt och fluffigt

Jag har en känsla att framfotalöpning ställer andra krav på skons passform?

Mindre krav. Framfotalöpning funkar i enkla sandaler.

Christian, det handlar inte om några båtar man har på fötterna! 🙂

Nu springer ju inte jag ultradistanser, och har bara behövt gå upp en storlek i skor - från 38 till 39. Snörningen får man prova sig fram, vilket som funkar bäst. Det kan ta några pass i

Sylvia: Hur gör man för att "skaffa" sig tillräckligt starka fötter och vrister? Tror det hade varit bra för mina knän om mina vrister hade varit starkare. Är det balansplatta som gäller eller finns det nåt annat sätt att träna det på? (för jag misstänker

Gerda, tror det är balansplatta som du själv nämner, men även exentreiska tåhävningar.