Quote from Funbeat user on 28 May 2010, 22:42Samma här. Jag har gått upp i skostorlek. Sprang också i på tok för trånga skor förr i tiden.
Samma här. Jag har gått upp i skostorlek. Sprang också i på tok för trånga skor förr i tiden.
Quote from Catharina Brattlin on 28 May 2010, 22:50Jag gjorde det på min första halvmara. Aldrig mer, säger jag bara. (#)
Jag gjorde det på min första halvmara. Aldrig mer, säger jag bara. (#)
Quote from Christer Berg on 29 May 2010, 00:20Men om man springer i så stora skor så det blir svällutrymme hur blir det då med snörningen så skon sitter bra på foten och samtidigt ha stabilitet?
Men om man springer i så stora skor så det blir svällutrymme hur blir det då med snörningen så skon sitter bra på foten och samtidigt ha stabilitet?
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 00:23Tycker och lever från och med idag efter att skorna ska sitta perfekt direkt.
Vi själva är ju redan skapta perfekta.
Tycker och lever från och med idag efter att skorna ska sitta perfekt direkt.
Vi själva är ju redan skapta perfekta.
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 08:08@ Christian: De skor som varit bra och har passerat revy framför mig har alla gått att snöra tight men inte hårt över bak/mittfoten utan att det klämmer nåt vid tåleden eller tårna. Typ lite slappt eller rymligt framför snörningen... Stabilt och fluffigt
@ Christian: De skor som varit bra och har passerat revy framför mig har alla gått att snöra tight men inte hårt över bak/mittfoten utan att det klämmer nåt vid tåleden eller tårna. Typ lite slappt eller rymligt framför snörningen... Stabilt och fluffigt
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 08:12Jag har en känsla att framfotalöpning ställer andra krav på skons passform?
Jag har en känsla att framfotalöpning ställer andra krav på skons passform?
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 13:43Mindre krav. Framfotalöpning funkar i enkla sandaler.
Mindre krav. Framfotalöpning funkar i enkla sandaler.
Quote from Catharina Brattlin on 29 May 2010, 14:36Christian, det handlar inte om några båtar man har på fötterna! 🙂
Nu springer ju inte jag ultradistanser, och har bara behövt gå upp en storlek i skor - från 38 till 39. Snörningen får man prova sig fram, vilket som funkar bäst. Det kan ta några pass i
Christian, det handlar inte om några båtar man har på fötterna! 🙂
Nu springer ju inte jag ultradistanser, och har bara behövt gå upp en storlek i skor - från 38 till 39. Snörningen får man prova sig fram, vilket som funkar bäst. Det kan ta några pass i
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 18:05Sylvia: Hur gör man för att "skaffa" sig tillräckligt starka fötter och vrister? Tror det hade varit bra för mina knän om mina vrister hade varit starkare. Är det balansplatta som gäller eller finns det nåt annat sätt att träna det på? (för jag misstänker
Sylvia: Hur gör man för att "skaffa" sig tillräckligt starka fötter och vrister? Tror det hade varit bra för mina knän om mina vrister hade varit starkare. Är det balansplatta som gäller eller finns det nåt annat sätt att träna det på? (för jag misstänker
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 18:10Gerda, tror det är balansplatta som du själv nämner, men även exentreiska tåhävningar.
Gerda, tror det är balansplatta som du själv nämner, men även exentreiska tåhävningar.