Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Öööhhh?! vad menas med exentreiska tåhävningar? Ja, att man ska häva sig upp på tå och sen ner igen fattar jag ju, men är det "bara" det man ska göra eller någon annan rörelse samtidigt?

Du går upp på tå och går långsamt, långsamt ner så du känner att vaderna får jobba. Kör så 3 x 10 typ och vila en liten stund mellan varje 10a

Balansplatta är jättebra Gerda. Sen har jag ett gäng med fotövningar som jag gör:

http://www.sct.nu/traning/ovningar/fotvad/fotvad.html

Sist, men inte minst, "Trädet" på tå:

BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=159d5a122c474542a14e2acfc5dcd2

Tack Sylvia för en bra lektion! Trädet måste jag testa. Jag har själv aldrig gjort några hemmaövningar för fötterna, men det ska man nog ta o börja med!

Tack för tipsen!

Marcus: Det var ungefär så jag tänkte mig, dock hade jag gjort det långsamt upp osså.

Syliva: Tack för dom övningarna, ska helt klart börja använda dom, dom hjälper säkert även på min dåliga balans (som iof har blivit bättre sen jag bör

Jag skulle kunna skriva samma sak som Sylvia skriver om mina gamla asics 2110, jag bara snörde på dem och sprang mitt första löppass (5 km) i dem, utan att ha sprungit på åratal innan. Hade inga problem med dem alls. Vilka skor det klaffar med varierar. P

Jag behöver aldrig springa in mina skor, känns dom bra i affären verkar dom funka bra direkt på löppassen också. Jag är en fram-/mittfotslöpare och varierar skomärke hej vilt. Det enda som absolut inte funkar på mina fötter är skor med uppbyggd häl - känn

Marcus, "Trädet" härstammar (nog) från yogan och är nog så utmanande i början utan tåvarianten. I takt med att man får bättre balans och starkare fotmuskler så blir den lättare och lättare. Sista steget är väl att göra den på tå på en balansplatta. 🙂

G

Behöver och behöver, nä det gör jag väl inte. Håller med om att priset var överkommligt. Men jag älskar att göra/bygga saker som jag sen kan använda på det ena eller andra sättet. Det var därför som jag undrade.

Nu har jag börjat med tåhävningar jag med. Gjorde det enkelt för mig genom att stå i en trapp o köra 10x10. (utan ryggsäck på mig). Ska köra 2 ggr om dagen nu med dessa. Senaste veckorna har jag haft lite känningar i hälsenan. Har kört väldigt mkt snabbpa