Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag köpte nyligen ett par nya skor av samma sort som jag haft sedan tidigare (Nike Structure Triax 13 isf 11) och hade hoppats på att det skulle vara något Halleluja-moment att få på sig nya skor... Tvärt om. Det har behövts 6-8 mil innan jag känslomässig

Det ska kännas bra direkt!

Ja, allra helst direkt men det kan alltid dyka upp saker som man märker först i efterhand.

Jag har en sån sko och detta löstes med borrmaskin & vinkelslip enligt tips från Rune Larsson, http://www.loparlarsson.se/content/view/45/55/

Jag tycker nya skor kan vara lite som att köra en ny bil. Man vet inte var kopplingen eller bromsen tar och hur känslig den är på ratten, efter några mil har kroppen och muskelminnet vant sig och det går bättre.
Pss med skor som man ibland springer i luft

Nya skor måste vänjas in. Det viktiga är att de inte är obekväma eller har någon antydan att göra ont.

"Nya skor måste vänjas in."
Det måste dom inte alls. Mina två skönaste par har varit kärlek vid första löpsteget. Men jag har även skor som har behövt ett tag på sig innan jag gillar dom.

hade ett par mizuno som var perfekta från första gången.

Köpt ett par Saucony Progrid ride 2 och testa första rundan idag, känndes lite domnande känsla på högra fotens undersida. Andra skorna man bytt nu.

Kommer det försvinna efter ett tag kanske.

In

"Nya skor måste vänjas in"...."Det måste dom inte alls"....kanske är det så att den besittandes löparen är olika alla andra eller dom flesta eller några typ eller kanske ingen....Tja nu är vi då här åter till människans fantastiska å underbara verklighet.

De enda skor jag behövde vänja mig vid - är iofs inte van vid dem öht - var mina Asics 2140. Jämfört med Nike Air (som är min sko) är de som att springa med trätofflor!

Eftersom jag har varit samma märken trogen hela tiden, så har jag aldrig haft nån inl

Angående skor har jag insett att jag köpt för trånga skor tidigare. Numera köper jag 1,5-2 storlekar större och upplever att skorna är mycket skönare, speciellt på de längre passen då fötterna har en tendens att svälla.