Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkatåsmilen
You need to log in to create posts and topics.

Oops, men jag såg dig på en resultatlista, måste varit en solvikingtävling i så fall. Kikade på dom listorna också när jag var där, eller?

När jag gick på Polhemsgymnasiet (vid Valand) åkte jag och några klasskamrater till Skatås, för att springa milen, varje fredag efter skolan. Detta var 1989-1992 och jag har inte varit i Skatås sedan dess. Nu blev jag riktigt sugen på att testa formen i G

Gör det Linda! (t+)

Anders P.

Ja det måste ha varit 8km eller 32 km, solvikingarnas vårtävlingar.

Gjorde ett bra lopp på 8km (29.58) i snöslasket, men klarade inte riktigt sista varvet på 32 km (2.22).

Kommer jag någon gång till Göteborg _måste_ jag springa den där Skatås-milen, som ni har haussat den 😀

Nytt pers 59:06 (t+)

Stämmer km-markeringarna? Dom passar inte mot 5km-skyltarna. Någon som vet hur långa 5:an, 8:an och milen är?

PB 54:20 vilket måste förbättras! 🙂

Skatåsmilen är verkligen en hatkärlek, den är rolig men sjukt jobbig..

Härligt av er båda!
Jag vill hävda att man får ha mej sej kraften från första 2 km. Alltså att man inte
går upp för mycket i puls där i början. Jag har varit helt slut båda gånger jag sprungit milen i skatås.

Lars: Har läst nånstans att milen är 10028m

Jag sprang också en hel del i Skatås när jag bodde i Göteborg för några år sedan. Även om jag är i bättre kondition nu än då, så var mina ben väldigt mycket starkare förr. Jag tror att milspåret hade stor del av det. Helt klart ett personligt favoritspår.

8:an är ca. 7,8km.
De exakta längderna finns anslagna inne i motionscentralen

Tack Fredrik