Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkatåsmilen
You need to log in to create posts and topics.

Hej, ny här och kunde inte låta bli att läsa Skatåsmilsdiskussionen! Jag är utflyttad från Göteborg sedan snart 20 år, men oj så mycket jag sprang denna fina milbana på 80-talet! Mitt andra hem typ...efter en hel evighet och i en annan del av livet har ja

44.09 i lördags...hmm...sämre och tyngre än efter uppstarten i somras. En bit till PB med andra ord, men det skall förhoppningsvis vinterutmaningen ändra på! 😀

Vad många som verkar springa just den milen. Men visst är det härligt att ha en så fin milbana mitt i stan? Själv springer jag den mycket sporadiskt nu eftersom jag pluggar i Umeå. Senast igår dock på 56 min. Ingen höjdartid men inte max heller utan försö

Just de ja.. Jag satte ju nytt rekord för några veckor sen 🙂

53:25 lyder det nya.. dock till för att slås snart igen 🙂

Besökte Skatås för första gången tillsammans med en kompis idag. Valde milen och pressade mig runt på 45:07. Riktigt trevlig bana och förvånansvärt kuperad, även om jag personligen föredrar mindre och knöligare stigar. Markeringarna var väl inte helt tydl

Nytt försök på milen igår gav 54.45. Ska se om jag hittar mina gamla tider för blivit lite nyfiken på vad jag eg gjorde förra sommaren resp 2-3 år sedan när jag upplever att det gick mycket bättre... Kanske bara önsketankar att jag en gång varit snabb?

42:54. (Har ju valt denna sträcka som Vinterutmanings-mil. Klart bättre än de dryga 44 som jag körde på i början av oktober, men ca 40 sek till PB. Skam den som ger sig! 😀

Idag var det förresten lite spännande att kolla resultat efteråt eftersom jag had

Jag har också denna som Vinterutmanings-mil. Hoppas att den är löpbar hela vintern.

Jag har världens sämsta lokalsinne, hur bra markerad är den egentligen, jag skulle få ett psykbryt om jag sprang vilse hela tiden..

I dagsljus är den hyfsad markerad. Kolla vid vägdelningar efter märket.