Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkatåsmilen
You need to log in to create posts and topics.

Lars:
Ok, men det är inte olika färger osv? tyckte jag läste det högre upp?

Jodå, milen är grönmarkerad om jag inte minns helt fel.

I början av denna diskussion finns den inritad på karta...samma karta som kan hämtas på motionscentralen i Skatås.

Men det är lurigt på flera ställen.

Ex.

Strax innan 2 km skylten...5:an fortsätter rakt och milen tar av till vänster.

Strax innan 4 km

Klokt Anders

Du har ju dökoll!
Är det vid 4 km som man "lämnar vägen" & svänger vänster över vattnet? Där hade jag bekymmer och Aadu om jag minns rätt.

Japp, man ligger i innerspår innanför 8:an och kommer ut på 8:an och svänger vänster över vattnet (fast att missa och springa rakt fram där är nog ännu lättare gjort om man är på 8:an redan). Efter bara ca 75-100m s lämnar man 8:an till höger, den är rikt

Vilken bra genomgång av svåra passager. Håller med om att det är ungefär de ställena man kan fundera över. Men är helt klart mycket bättre uppmärkt än för ett par år sedan. Km markeringar ifyllda också men håller man fart är det lätt att missa någon av de

Jess Harald jag var där o snurrade med. 🙂
Det var där efter vattnet, svängen till höger bort från åttan som jag missade.
Yrade runt där ett bra tag en sen februarikväll. Det var inte så kul den gången.

Jahapp, då har jag också en "officiell" bästa tid på Skatåsmilen, 46:45. Det ska nog gå att putsa en del på den tiden under vinterutmaningen, var inte i toppform idag.
Den är för det mesta löpbar, med varning för isfläckar när det är kallt.

Vad man blir sugen på Skatåsmilen med allt snack här. Har inte kört själva milslingan på många år (men gjorde 18,5:an ett par gånger tidigare i år som är milen, med en exktrakrok i mer spännande terräng). Funderade att ta den som vinterutmaning, men ville

Måste flika in här bland alla andra eftersom även jag hittat till milen på Skatås. Vilken underbart fin bana det är!!!
Har tidigare mest sprungit 5an i Skatås o sedan sprungit på asfalt i och i närheten där jag bor.
Milen klarades i lördags av på 52:18,