Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkatåsmilen
You need to log in to create posts and topics.

Jag har löptränat i tre månader. Idag var det sjunde gången jag sprang milen. Tiden i dag är den bästa hittills, 59,17 var dagens tid men bättre ska det bli.

Mitt favoritparti på milen är efter att den viker av från åttan och fram tills att man kommer tillbaka till åttan igen. Den biten springer jag nästan alltid. Slutet, med upp till Brudarebacken och sedan samma slinga som femman hoppar jag däremot nästan al

Tältar du där?

Vill bara ge ett litet tips om ni vill pröva några andra bra kuperade rundor i Skatås.

Springer man runt båda sjöarna (Lilla och Stora Delsjön) så blir det ca 10km, ganska kuperat och varierat med broar, trappor, spångar...

Samma runda men med start fr

Comeback efter post-maravila, motivationskrångel, förkylningar, semester, vin, whisky och cigarrer, samt en liten uppstart.

Tänkte att Skatåsmilen är en bra formtestare.

43:24. (15 juli)

Klart nöjd med detta. Man startar inte från noll iallafall. 😀

48.10 efter sju veckors löpträning. Verkar vara i ungefär lika bra form som när jag var 18 och faktiskt sprang regelbundet... fattar inte vad jag höll på med på den tiden...
Min Garmin säger förresten att rundan är 9,84km. Ska se vad den säger nästa gång

48:45 med en försiktig första halva.
Eftersom jag är en från nynäshamn så känns skatås lite som bortaplan för mig,
men när jag är ute och reser så måste man testa lite olika banor och skatåsmilen är otroligt löpvänligt tycker jag.
Lite platt om man jämfö

Hej,

Min garmin forerunner 405 säger att milen i skatås ser ut enligt:
Distance: 9,74 Km
Elevation: 913 / -901 m

Om ni vill kan ni även se hur banan ligger i terrängen om ni går in på:
http://connect.garmin.com/activity/233940
Ganska kul att kunna se d

Jag var och sprang den för några veckor sedan med en 305:a och jag vill minnas att jag fick just precis 10km med start och mål vid den stora anslagstavlan.

Örjan. Midnattsloppet i gbg är nästan helt flack. Möjligen nån liten stigning bortåt
linne-haga, men backe, nej.