Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ok, då har vi rätt ut följande:

* Tävlingsklass: Öppen för dem som är medlem i förening som är ansluten till Svenska Friidrottsförbundet.
* Motionsklass: Övriga

D.v.s egentligen ingen koppling till den tävlandes nivå vilket var det jag fiskade efter lit

Om du vill stå först i resultatlistan så är det tävlingsklass och flera års målmedveten träning som gäller.

Och nog tror jag arrangören kollar åtminstone de tre medaljörerna vad gäller klubbtillhörighet, ja, alltså, att klubben faktiskt är en existerande klubb som är ansluten till förbundet. Tror det ringer en varningsklocka för de flesta om nån som tävlar för

Klubben Funbeat.se har ingen medlemsavgift 😉

Funbeat.se är inte ansluten till Svenska Friidrottsförbundet.

Jag tror att regelverket är väldigt hårt från SFIF:s sida vad gäller tävlingsklass och deltagande i tävlingar. Jag har inte reglerna tillgängliga, men har för mig att arrangören har ett stort ansvar att se till att alla deltagare i tävlingsklassen i en av

Du har helt rätt Klippmark, reglerna är tämligen hårda.
Dock tror jag inte nån bryr sig så mycket om ifall jag, som motionär långt nere i resultatlistorna, ehuru medlem i en förbundsansluten klubb, springer osanktionerade lopp osv. Men i samma stund jag r

Jag var med i ett Kungsholmen Runt för flera år sedan när Marek Poszepczynski (numera elitlöpare) fortfarande var handbollsspelare och ställde upp i motionsklassen. Han var näst snabbast, men det räknades alltså inte. Det blev en lite märklig prisutdelnin

...men han var fortfarande näst snabbast och fick säkert mer uppmärksamhet för sin prestation än om han skulle ha sprungit för en ansluten klubb i tävlingsklassen 🙂

Kanske gick han miste om prispengar eller nåt annat pris - men han hade ju valt klass s

Det loppet var jag och såg! Det var en upplevelse att se Marek, han blev min idol där och då.
"Vem ÄR det där som schavar fram så snabbt?", undrade vi. "Han måste ha sprungit fel. Hur kan han komma REDAN!? Vem är han, han ser ju inte ens ut som en löpare!