Quote from Funbeat user on 20 October 2009, 11:22Han fick klart mest uppmärksamhet, så det kanske är ett bra PR-trick?
Och han såg ju som sagt verkligen inte ut som en löpare, jag skulle gissa att han vägde en bra bit över 90 kg på den tiden.
Han fick klart mest uppmärksamhet, så det kanske är ett bra PR-trick?
Och han såg ju som sagt verkligen inte ut som en löpare, jag skulle gissa att han vägde en bra bit över 90 kg på den tiden.
Quote from Funbeat user on 20 October 2009, 11:28För att återg till tävlingsklaserna. Det är väl så att vid mästerskapstävlingar krävs det att man har en klubbdräkt när man tävlar. Det duger inte med Rosa Pantern på huvudet.
För att återg till tävlingsklaserna. Det är väl så att vid mästerskapstävlingar krävs det att man har en klubbdräkt när man tävlar. Det duger inte med Rosa Pantern på huvudet.
Quote from Funbeat user on 20 October 2009, 11:38Så är det. Även på Midnattsloppet, även om de gör vad de kan för att hamra in budskapet att alla ska springa i loppets egen tröja. Klubblöpare förväntas veta vad som gäller, och ignorera arrangörernas officiella information.
Så är det. Även på Midnattsloppet, även om de gör vad de kan för att hamra in budskapet att alla ska springa i loppets egen tröja. Klubblöpare förväntas veta vad som gäller, och ignorera arrangörernas officiella information.
Quote from Funbeat user on 20 October 2009, 11:52Fast då funderar jag på ett annat litet aber, kan man vara med i flera klubbar samtidigt?
Jag har av olika skäl, bl a sponsra verksamheten tänkt lösa medlemskap i skidklubben LSK, de håller spåren jag får min lilla skidträning på hemmaplan i. Jag har ocks
Fast då funderar jag på ett annat litet aber, kan man vara med i flera klubbar samtidigt?
Jag har av olika skäl, bl a sponsra verksamheten tänkt lösa medlemskap i skidklubben LSK, de håller spåren jag får min lilla skidträning på hemmaplan i. Jag har ocks
Quote from Funbeat user on 20 October 2009, 12:10Vissa klubbar kan vara anslutna till fler än ett förbund och då kan du tävla i olika idrotter genom medlemsskap i samma klubb. Det bör du kolla upp.
Det går att vara medlem i flera friidrottsklubbar, men endast tävla för en av dem. De andra är du "passiv
Vissa klubbar kan vara anslutna till fler än ett förbund och då kan du tävla i olika idrotter genom medlemsskap i samma klubb. Det bör du kolla upp.
Det går att vara medlem i flera friidrottsklubbar, men endast tävla för en av dem. De andra är du "passiv
Quote from Funbeat user on 20 October 2009, 12:14Ja, om du ska delta i tävlingsklass måste du ha medlemskap i en klubb för var och en av sporterna. Det behöver inte vara samma klubb. Det får vara samma klubb förutsatt att de är medlemmar i de relevanta specialidrottsförbunden. I mitt fall som fuskar med
Ja, om du ska delta i tävlingsklass måste du ha medlemskap i en klubb för var och en av sporterna. Det behöver inte vara samma klubb. Det får vara samma klubb förutsatt att de är medlemmar i de relevanta specialidrottsförbunden. I mitt fall som fuskar med
Quote from Funbeat user on 20 October 2009, 19:22I Örserum triathlon förra året var en kvinna i masterklass 35-40 första dam i mål med flera minuters marginal. Lite snopet för henne kanske när hon belönades med en blomsterkvast medan andra dam i mål, som råkade vara senior och tävla i elitklass, fick en
I Örserum triathlon förra året var en kvinna i masterklass 35-40 första dam i mål med flera minuters marginal. Lite snopet för henne kanske när hon belönades med en blomsterkvast medan andra dam i mål, som råkade vara senior och tävla i elitklass, fick en
Quote from Funbeat user on 20 October 2009, 19:35Varför "tävlar man" i motionsklasserna?
Varför "tävlar man" i motionsklasserna?
Quote from Funbeat user on 20 October 2009, 19:44I mitt exempel handlade det bara om en annan tävlingsklass. Mastersklasserna kräver också licens, men ger oftast inga prispengar.
Annars tävlar man ju inte i motionslopp, man deltar bara och anledningen är väl oftast för att man tycker att det är kul.
J
I mitt exempel handlade det bara om en annan tävlingsklass. Mastersklasserna kräver också licens, men ger oftast inga prispengar.
Annars tävlar man ju inte i motionslopp, man deltar bara och anledningen är väl oftast för att man tycker att det är kul.
J
Quote from Funbeat user on 20 October 2009, 19:46Då kunde hon tagit det lugnt och ändå vara först i sin klass. Stannat och fikat.
Då kunde hon tagit det lugnt och ändå vara först i sin klass. Stannat och fikat.