Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ur regelboken, kapitel D:

"1.3.1 För att få delta i friidrottstävling krävs - utom för utländsk tävlande med giltigt tävlingstillstånd från hemlandets nationsförbund - att tävlande representerar förening ansluten till SFIF.
1.3.2 Undantag från 1.3.1 görs

Jag kan förundras över varför det överhuvudtaget finns motionsklasser med tidtagning i löpartävlingar.

Och ännu mer förvånas jag över löpare som springer för sin friidrottsförbundsanslutna (puh!) klubb i en motionsklass i en löpartävling?!

Eller har ja

Enligt SFIF är en motionslöpare = tävlingslöpare.
Båda typer är nämligen tvungna att betala sanktionsavgift.

Sanktionsavgift?
Nåt förbundet tjänar otroligt mycket pengar på.
De ger noll tillbaks.
Det är deras regel och är så beslutad.

Enda chansen att h

Att det finns tidtagning i motionsklass är väl för att det efterfrågas och alltså lockar fler löpare. Det är väl jättekul om fler vill vara med och jag talar nog för fler än mig själv om jag säger att det är kul att kunna få officiella tider på diverse st

"Jag kan förundras över varför det överhuvudtaget finns motionsklasser med tidtagning i löpartävlingar", det är väl helt enkelt för att vi motionärer betalar för det.

Jag vet inte hur t ex Tjejmilen egentligen räknas? Å ena sidan finns det en startgrupp

Klart det är viktigt med tidtagning i motionsklasser och visst vill man komma högt upp i resultatlistan även om man chanslös mot elit (tävlingsklass), varför ska man annars betala en avgift på t.ex. 300 kr för att springa 10 km som är gratis hemma i löpar

Jag vill inte verka provocerande och tycker också att det är roligt med många deltagare i lopp. Men. Om man väljer motionsklass är det väl för att motionera och - kan jag tänka mig - känna gemenskapen och samhörigheten med andra löpare. Tidtagning kan man

Man kanske inte vill behöva gå med i en löparklubb bara för att kunna få tidtagning på loppen? Motionsklass är smidigt och gör att fler kan ställa upp. Jag skulle inte betala för ett lopp utan tidtagning.

EDIT: Om jag råkat skriva elitklass nånstans är d

Du behöver inte betala. Det finns massor med klubbar som du kan vara med i alldeles gratis.

Gemenskap? 😀 My ass 😀 ... ungefär. Allvarligt så är det rätt mkt gnäll och vassa armbågar också.
För min del handlar det minst lika mkt om att få ett test där ngn annan sköter klockan och sträckan faktiskt är vad den lovar - hoppas jag ... - Många blir