Quote from Funbeat user on 28 July 2010, 10:19Jag tog riktigt långa promenader/vandringar under 10 års tid. Är jag på topp då uthållighetsmässigt? Jag orkade bara jogga någon minut eller två.
Jag var nog i god kondition trots dålig kondition.
Jag tog riktigt långa promenader/vandringar under 10 års tid. Är jag på topp då uthållighetsmässigt? Jag orkade bara jogga någon minut eller två.
Jag var nog i god kondition trots dålig kondition.
Quote from Elias Engqvist on 28 July 2010, 10:41Din goda kondition var nog rätt dålig 😐
Din goda kondition var nog rätt dålig 😐
Quote from Funbeat user on 28 July 2010, 13:03Mina tankar...
Uthållighet = förmågan att utföra en viss typ av arbete under en längre tid.
Vi skiljer på olika typer av uthållighet. Främst pratar man om aerob och anaerob uthållighet, men även andra uthållighetstyper som t.ex. sprintuthållighet talar
Mina tankar...
Uthållighet = förmågan att utföra en viss typ av arbete under en längre tid.
Vi skiljer på olika typer av uthållighet. Främst pratar man om aerob och anaerob uthållighet, men även andra uthållighetstyper som t.ex. sprintuthållighet talar
Quote from Funbeat user on 28 July 2010, 13:12I daglig folkmund blandas kondition vanligast ihop med uthålligheten (läs: glykogendepåer) eller hur mycket flås man får av att gå upp för en trappa.
"Oj, gick du upp för hela trappan utan att stanna. Vilken bra kondition!"
I daglig folkmund blandas kondition vanligast ihop med uthålligheten (läs: glykogendepåer) eller hur mycket flås man får av att gå upp för en trappa.
"Oj, gick du upp för hela trappan utan att stanna. Vilken bra kondition!"
Quote from Elias Engqvist on 28 July 2010, 13:13Ännu värre: "Nu gick du uppför hela trappan utan att svettas"!
Ännu värre: "Nu gick du uppför hela trappan utan att svettas"!
Quote from Funbeat user on 28 July 2010, 16:59Vad menar herrar Boman och Shapiro med dessa citat:
Oj, gick du upp för hela trappan utan att stanna. Vilken bra kondition!"
Är det ett tecken på bra kondition att gå uppför hela trapp
Vad menar herrar Boman och Shapiro med dessa citat:
Oj, gick du upp för hela trappan utan att stanna. Vilken bra kondition!"
Är det ett tecken på bra kondition att gå uppför hela trapp
Quote from Elias Engqvist on 28 July 2010, 17:36Lena N J: Jag menade att oinsatta tror att ju mindre man svettas desto bättre kondis har man... Jag trodde att herr Boman tänkte på något liknande.
Lena N J: Jag menade att oinsatta tror att ju mindre man svettas desto bättre kondis har man... Jag trodde att herr Boman tänkte på något liknande.
Quote from Funbeat user on 28 July 2010, 20:12Bra, då tänker vi lika 🙂
(jag blir ofta så osäker på vad som är menat som ironi osv så det är därför jag ställer "näsvisa" frågor jämt!)
Bra, då tänker vi lika 🙂
(jag blir ofta så osäker på vad som är menat som ironi osv så det är därför jag ställer "näsvisa" frågor jämt!)
Quote from Elias Engqvist on 28 July 2010, 22:31Det alltid ok att fråga!
Det alltid ok att fråga!
Quote from Magnus Gelang on 28 July 2010, 22:39Jag är helt med på att svettning inte har med kondition att göra, men att gå uppför en lång trappa utan att bli flåsig eller att behöva stanna har väl ändå med kondition att göra? Eller?
Om man nu inte menar att man borde behöva stanna pga mjölksyra (allt
Jag är helt med på att svettning inte har med kondition att göra, men att gå uppför en lång trappa utan att bli flåsig eller att behöva stanna har väl ändå med kondition att göra? Eller?
Om man nu inte menar att man borde behöva stanna pga mjölksyra (allt