Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Bättre att lägga pengar på ett par skor till än en skotork som bara tar plats och drar energi i onödan!

Tidningspapper är hyggligt effektivt - speciellt om man orkar ta ur iläggssulor o dyl och allrahelst om man orkar byta ut pappret ett par gånger. Jag skulle aldrig klara att under arbetsdagen torka blöta cykelkläder (ja - långa tajts torkar också snabbar

@CS: Hellre fem par skor som torkar snabbt än sex par som luktar mögel 😉

Spinoff med skotork är att den funkar bra att torka ur alla vattenpåsar man använder vid Paddling och skridskoåkning.

Har tyck förut att det är äckligt med vattenpåsar som aldrig torkar ut...

Christer, torkar skorna fortare ju fler man har? 🙂

Torkar inte skorna utan möglar då måste det vara nåt fuktproblem med ert hus! Jag springer ofta i mycket blöt terräng och på ett par dar har skorna torkat! Som sagt - det går fortare om man tar ut innersulorna, men oftast går det bra ändå!

Magnus, måste jag förklara?

Jag ångrar inte en sekund att jag köpte en sån där varmluftsskotork. Jag brukar spola av skorna med trädgårdsslangen efter löprundor i terräng, sedan i med torken så har jag torra fina skor en timme senare.

Sticker du ut på nästa pass då?

Jag fattar inte varför allt ska gå så fort nuförtiden... Dom torkar ju så småningom!

En skotork är betydligt mer praktisk än att ha dubbla (eller tredubbla) uppsättningar av alla skodon som kan tänkas bli blöta