Quote from Funbeat user on 21 October 2010, 10:13Jag sköljer mina skor om dom är leriga för att undvika att de spricker i meshen. Jag sköljer dem med dusch tills de är genomblöta, innersulan tar jag ut och sedan trycker jag ner 3 st sidor tidningspapper. Efter 24h är de nästan snustorra, utan pappersbyt
Jag sköljer mina skor om dom är leriga för att undvika att de spricker i meshen. Jag sköljer dem med dusch tills de är genomblöta, innersulan tar jag ut och sedan trycker jag ner 3 st sidor tidningspapper. Efter 24h är de nästan snustorra, utan pappersbyt
Quote from Funbeat user on 21 October 2010, 12:57PS. Pappret går dessutom att återanvända.
PS. Pappret går dessutom att återanvända.
Quote from Funbeat user on 21 October 2010, 13:02Jag slog till på "snabelvarianten" som återfinns här:
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=152370018Fördelen med den modellen, jämfört med de andra, är att man kan ställa temperatur samt även slå på/av olika "snablar".
Så, mao borde inte te
Jag slog till på "snabelvarianten" som återfinns här:
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=152370018
Fördelen med den modellen, jämfört med de andra, är att man kan ställa temperatur samt även slå på/av olika "snablar".
Så, mao borde inte te
Quote from Funbeat user on 21 October 2010, 17:19399 SEK mot en gammal tidning? Jag har svårt att bestämma.
Och så som Lars säger, det går att återanvända papprena, jag har 6 stcyken papperbollar som är alltid redo att stoppas in i skorna för att göra jobbet.
399 SEK mot en gammal tidning? Jag har svårt att bestämma.
Och så som Lars säger, det går att återanvända papprena, jag har 6 stcyken papperbollar som är alltid redo att stoppas in i skorna för att göra jobbet.
Quote from Funbeat user on 21 October 2010, 18:54Jag är en sucker för tekniska prylar och efter Tjurruset så har skorna luktat gammalt mög även fast jag kört med tidningar en stund av tiden. I min värld mår skorna bättre av att vara blöta så kort tid som möjligt men det är möjligt att jag har fel. Det b
Jag är en sucker för tekniska prylar och efter Tjurruset så har skorna luktat gammalt mög även fast jag kört med tidningar en stund av tiden. I min värld mår skorna bättre av att vara blöta så kort tid som möjligt men det är möjligt att jag har fel. Det b
Quote from Elias Engqvist on 21 October 2010, 19:10Jag undrar fortfarande vad som är så bråttom? Springer du varannan timme eftersom skorna måste vara torra så fort?
Jag undrar fortfarande vad som är så bråttom? Springer du varannan timme eftersom skorna måste vara torra så fort?
Quote from Funbeat user on 21 October 2010, 19:23Som jag skrev här ovan så luktar inte skorna tårta efter Tjurruset vilket jag delvis tror beror på att de torkade vääääldigt långsamt. Som att låta den nytvättade tvätten ligga i en hög (med tidningspapper runt) och självtorka... kommer inte lukta hallon
Som jag skrev här ovan så luktar inte skorna tårta efter Tjurruset vilket jag delvis tror beror på att de torkade vääääldigt långsamt. Som att låta den nytvättade tvätten ligga i en hög (med tidningspapper runt) och självtorka... kommer inte lukta hallon
Quote from Elias Engqvist on 21 October 2010, 21:45Annelie - vi har inte heller nån torktumlare och överlever!
Annelie - vi har inte heller nån torktumlare och överlever!
Quote from Funbeat user on 21 October 2010, 22:31Jag tror problemet med dina skor för tillfället beror mer på tjurruslerans odör än på att de varit fuktiga länge. Leran luktade inte hallon precis...
Jag tror problemet med dina skor för tillfället beror mer på tjurruslerans odör än på att de varit fuktiga länge. Leran luktade inte hallon precis...
Quote from Funbeat user on 22 October 2010, 14:49Ok, nu har jag testat "snabeltorken" och även om torkningen tog avsevärt längre tid än 1 timme så luktar skorna bra mycket bättre nu än efter de hade självtorkat. Nu blötte jag visserligen upp dem igen så de har förmodligen blivit lite renare än förra gån
Ok, nu har jag testat "snabeltorken" och även om torkningen tog avsevärt längre tid än 1 timme så luktar skorna bra mycket bättre nu än efter de hade självtorkat. Nu blötte jag visserligen upp dem igen så de har förmodligen blivit lite renare än förra gån