Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag sköljer mina skor om dom är leriga för att undvika att de spricker i meshen. Jag sköljer dem med dusch tills de är genomblöta, innersulan tar jag ut och sedan trycker jag ner 3 st sidor tidningspapper. Efter 24h är de nästan snustorra, utan pappersbyt

PS. Pappret går dessutom att återanvända.

Jag slog till på "snabelvarianten" som återfinns här:
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=152370018

Fördelen med den modellen, jämfört med de andra, är att man kan ställa temperatur samt även slå på/av olika "snablar".

Så, mao borde inte te

399 SEK mot en gammal tidning? Jag har svårt att bestämma.

Och så som Lars säger, det går att återanvända papprena, jag har 6 stcyken papperbollar som är alltid redo att stoppas in i skorna för att göra jobbet.

Jag är en sucker för tekniska prylar och efter Tjurruset så har skorna luktat gammalt mög även fast jag kört med tidningar en stund av tiden. I min värld mår skorna bättre av att vara blöta så kort tid som möjligt men det är möjligt att jag har fel. Det b

Jag undrar fortfarande vad som är så bråttom? Springer du varannan timme eftersom skorna måste vara torra så fort?

Som jag skrev här ovan så luktar inte skorna tårta efter Tjurruset vilket jag delvis tror beror på att de torkade vääääldigt långsamt. Som att låta den nytvättade tvätten ligga i en hög (med tidningspapper runt) och självtorka... kommer inte lukta hallon

Annelie - vi har inte heller nån torktumlare och överlever!

Jag tror problemet med dina skor för tillfället beror mer på tjurruslerans odör än på att de varit fuktiga länge. Leran luktade inte hallon precis...

Ok, nu har jag testat "snabeltorken" och även om torkningen tog avsevärt längre tid än 1 timme så luktar skorna bra mycket bättre nu än efter de hade självtorkat. Nu blötte jag visserligen upp dem igen så de har förmodligen blivit lite renare än förra gån