Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jah har inte brist på skor, snarare för många, vilket är ett av flera skäl till att jag snabbt vill kunna torka och ställa in skorna i skåp.

Skotorken använder ju dessutom hela familjen, speciellt på vintern för stövlar, kängor och skidpjäxor. Vad gälle

"Men jag antar att orienterare borde veta bäst om hur man gör med blöta skor."

Lars: Som gammal orienterare så är svaret att det har funkat för mig i alla år utan skotork. Skölj av och ta ur innersulan. Kan hända att skorna är blöta till nästa pass men d

För min del blir det nog att åka och köpa en sådan snabelvariant av skotorkare trots allt. Att låta skorna stå blöta i flera dagar är ingen option för min del iom att jag bara har ett par riktiga löparskor. Fast skulle nog behöva utöka skoparken en del oa

Med all respekt för era kunskaper så luktar alla skor alla inköpta efter skotorken fräsch skog lr terräng. Vissa äldre skor har en touch av mögel, och de fick dom ganska snart trots urtagna innersulor & tidningspapper. Nej vi har inget fel på inomhuslufte

Det kanske räcker med dåligt luktsinne då 🙂

Är inne på det Mackan säger. Låt skorna torka på foten när du är ute, obehaget försvinner efter ungefär 20sek enligt min erfarenhet. Regnar det ute kan ju inte skorna torka men då kvittar det ju om dom var torra innan!?

Springer 3 ggr/vecka, men det funkar säkerligen för er som är ute var dag 😉

Ja det är det som är skovård Anders. Dom vill användas. 🙂

Är det bara jag som har dåliga erfarenheter av skotork? Efter att ha klafsat runt på Vasastafettens sjätte sträcka 2009 spolade jag av skorna med trädgårdsslang. De fick stå och självtorka med innersulan uttagen, men morgonen efter (jag var gäst hos en Mo

Så som Lars säger, tidningpapper är en riktigt bra lösning. Om skorna är mycket blöta kan det vara en idé att byta papper efter en stund, 6 timmar kanske.