Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

"Nåja, smaken är som sagt delad"

Nu var det väl lukten som var problemet, eller ska du äta skorna? 😉

Det jag har hört är att skotork torkar ut skorna. Och att det bästa sättet att torka skorna på därför är att knöla in vanligt tidningspapper i skorna. Tidningspappret suger upp vattnet utan att torka ut. Helst tidningspapper utan mycket färg, för att de i

Som orienterare finns två val.
1. Stoppa fötterna i blöta skor nästa gång = bra passform och visst (ofta kort) obehag.
2. En till två omgångar tidningspapper som tas ut ganska snart följt av skotorkar av stavformat = tyst i huset och torra skor men man

I vår familj springer alla fem orientering med många våta skor som följd. Vi använder en skotork av slangtyp som blåser ut luft. Eter träningen sköljer jag oftast skorna i hon och sen sätter jag dem i torken på 2 timmar. Då har man torra fina skor dagen e

För er som inte vill använda skotork men har små barn, så rekommenderar jag att stoppa ner en blöja i skon. De har en helt otrolig uppsugningsförmåga och mina skor som varit blöta är i princip torra nästa dag.

Jag tar en blöja och klipper den i två dela

Therese, vad använder du för konstigt tidningspapper? Tre till fyra hopknycklade sidor i varje sko drar ur det mesta av vätan ur en genomsur sko på ett några timmar. Byte till nytt torrt papper drar ur det sista av fukten. På så sätt kan man köra ett kväl

Erik: Jag har testat helt vanligt tidningspapper 🙂

Men det kan ju vara andra faktorer som spelar in, hur varmt/torrt man har hemma eller vilken typ av sko man springer i, vad vet jag.

Har torkat alla former av skor i skotork (blåsvarianten med slangar) sedan barnen var små på 1990-talet. Har faktiskt inte tyckt att skorna tagit stryk av det. Tror iofs att den kanske inte värmer luften så mycket längre, men cirkulerande rumsvarm luft ty