Quote from Funbeat user on 15 January 2012, 12:51Fredric: Det gjorde jag på en orienteringstävling en gång - med grymma skavsår som följd. Kanske fel tillfälle att testa en sådan sak. Men ska testa det igen fast med bättre strumpor. Har också skurit lite i dem så att jag har bättre plats för halluxen.
Fredric: Det gjorde jag på en orienteringstävling en gång - med grymma skavsår som följd. Kanske fel tillfälle att testa en sådan sak. Men ska testa det igen fast med bättre strumpor. Har också skurit lite i dem så att jag har bättre plats för halluxen.
Quote from Funbeat user on 16 January 2012, 08:04Louise -Peregrine har inga problem med att grus äter sig in i sulan. Min fru har sprungit i dem hela vintern och tycker de är en väldigt bra gegg, blask, slask sko. Mycket mer hållbar än Kinvaran. Funkar till det mesta utom kanske just blåis då (då måste
Louise -Peregrine har inga problem med att grus äter sig in i sulan. Min fru har sprungit i dem hela vintern och tycker de är en väldigt bra gegg, blask, slask sko. Mycket mer hållbar än Kinvaran. Funkar till det mesta utom kanske just blåis då (då måste
Quote from Funbeat user on 16 January 2012, 09:43Tack för infon, G-man. Använder din fru dem även till viss asfaltslöpning?
Tack för infon, G-man. Använder din fru dem även till viss asfaltslöpning?
Quote from Funbeat user on 16 January 2012, 13:32Jag har både Kinvara och peregrine. Peregrine är inte jätteskön på asfalt, mycket styvare och hårdare sula, i terräng funkar den klockrent även om den suger upp lite väl mycket vatten. Mina har dessutom spruckit i tyget på båda utsidorna, har bara sprungi
Jag har både Kinvara och peregrine. Peregrine är inte jätteskön på asfalt, mycket styvare och hårdare sula, i terräng funkar den klockrent även om den suger upp lite väl mycket vatten. Mina har dessutom spruckit i tyget på båda utsidorna, har bara sprungi
Quote from Funbeat user on 16 January 2012, 22:37Surfade in på Prisjakt där jag hittade nya modellerna för Asics och Saucony. Billigast var Prisimport. Jag beställde mina Nimbus där. Det tog 8 dagar att få dem. Kvinnan som jag pratade med var supertrevlig och jag blev väldigt nöjd. Speciellt med priset
Surfade in på Prisjakt där jag hittade nya modellerna för Asics och Saucony. Billigast var Prisimport. Jag beställde mina Nimbus där. Det tog 8 dagar att få dem. Kvinnan som jag pratade med var supertrevlig och jag blev väldigt nöjd. Speciellt med priset
Quote from Funbeat user on 17 January 2012, 20:21Tack för alla tips! Tyvärr segrade tidspressen och jag hann med ett snabbt besök på välkänd affär i huvudstaden och fick med mig ett par sköna Sky Speed. (Dock tyvärr inte i den roliga neongula färgen utan nya modellen i vitt med rosa o lila detaljer.) De
Tack för alla tips! Tyvärr segrade tidspressen och jag hann med ett snabbt besök på välkänd affär i huvudstaden och fick med mig ett par sköna Sky Speed. (Dock tyvärr inte i den roliga neongula färgen utan nya modellen i vitt med rosa o lila detaljer.) De
Quote from Funbeat user on 17 January 2012, 23:04Ingen som har känt på Asics nya Excel33, Volt33 och Hyper33?
Kom det fram vilken Asics av idag som motsvarar gamla trainern som hade lägre drop än de senaste modellerna, Racer är den som jag kan tycka verkar mest lik, men är osäker.
Ingen som har känt på Asics nya Excel33, Volt33 och Hyper33?
Kom det fram vilken Asics av idag som motsvarar gamla trainern som hade lägre drop än de senaste modellerna, Racer är den som jag kan tycka verkar mest lik, men är osäker.
Quote from Funbeat user on 18 January 2012, 08:34Nix - har inte ens hört talas om de där 33-modellerna och det var inget de föreslog i butiken. Däremot påstod hon som hjälpte mig att Trainern inte byggt upp sitt drop på de senaste fem-sex åren utan att det var hälkappan som är ny. Sky Speeden ska, enlig
Nix - har inte ens hört talas om de där 33-modellerna och det var inget de föreslog i butiken. Däremot påstod hon som hjälpte mig att Trainern inte byggt upp sitt drop på de senaste fem-sex åren utan att det var hälkappan som är ny. Sky Speeden ska, enlig
Quote from Funbeat user on 18 January 2012, 11:05Sky Speed är neutral, medan Trainer har lite pronationsstöd. I övrigt ska det väl vara "samma" sko.
Sky Speed är neutral, medan Trainer har lite pronationsstöd. I övrigt ska det väl vara "samma" sko.
Quote from Funbeat user on 18 January 2012, 11:14Hyper33 finns på löplabbet: http://www.loplabbet.se/store/asics-gel-hyper-33-herr.html
Den verkar vara ganska dämpad, och aningen tyngre än Sky Speed.Enligt info på asics.se har samtliga 33-modeller 10 mm drop. (se bl.a. http://www.asics.se/running/prod
Hyper33 finns på löplabbet: http://www.loplabbet.se/store/asics-gel-hyper-33-herr.html
Den verkar vara ganska dämpad, och aningen tyngre än Sky Speed.
Enligt info på asics.se har samtliga 33-modeller 10 mm drop. (se bl.a. http://www.asics.se/running/prod