Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Saucony Peregrine är i passformen som Kinvaran men med rejält mönstrad gummisula och öht lite grövre uppbyggd (och givetvis tyngre).

Intressant! Funkar de OK även på asfalt eller är de utpräglade terräng/trail-skor?
Något jag inte gillar med mina Kinvaara är att grus äter sig in i sulan, men jag antar att det problemet inte finns på en trailsko - eller?

Inov-8 har många bra produktlinjer.
Jag tror F-Lite 195 skulle passa dej. Lågt drop, låg vikt, tunn och ganska flexibel sula men inte minimalistisk på nåt vis, lite mera mönster än deras utpräglade asfaltskor.
F-Lite 220/230 har lite mera drop, annars är

Peter: Har F-lite samma smala läst som övriga Inov8? Jag har ett par Mudroc som är snäppet för smala för min hallux. Funkar bara med tunna strumpor. Fast jag gillar dem i övrigt, så jag funderar på lite sko-kirurgi på dem.

Louise, ingen aning. Kan det här vara nån ledning?
http://www.inov-8.com/New/UK/Fit.html?L=26

Tack, Peter!

Jag har beställt ett par NB 1190. Trivdes mycket bra i föregångaren 904 och de ser läckra ut. Är sulan lika slät som på 904 så uppfyller de kanske inte dina krav iofs.

Vilket angenämt I-landsproblem det här med skoköp är!
Fast valet blir inte enkelt - det är mycket, som är lockande.

Louise: testa att ta ur innersulan ur dina inov8. Så kör jag numera med mina f-lite - rymligare, lättare och lägre, dvs bättre på alla sätt. (V)

Om jag skulle ge mitt allra bästa tips så är det att köpa alla olika skor som passar & funkar bra och variera mellan dessa. Då minskar risken för ensidigt slitage och så kan man välja sko efter dagsformen på de lägsta kroppsdelarna, väderlek & terräng.