Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 16:16Saucony Peregrine är i passformen som Kinvaran men med rejält mönstrad gummisula och öht lite grövre uppbyggd (och givetvis tyngre).
Saucony Peregrine är i passformen som Kinvaran men med rejält mönstrad gummisula och öht lite grövre uppbyggd (och givetvis tyngre).
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 16:28Intressant! Funkar de OK även på asfalt eller är de utpräglade terräng/trail-skor?
Något jag inte gillar med mina Kinvaara är att grus äter sig in i sulan, men jag antar att det problemet inte finns på en trailsko - eller?
Intressant! Funkar de OK även på asfalt eller är de utpräglade terräng/trail-skor?
Något jag inte gillar med mina Kinvaara är att grus äter sig in i sulan, men jag antar att det problemet inte finns på en trailsko - eller?
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 16:49Inov-8 har många bra produktlinjer.
Jag tror F-Lite 195 skulle passa dej. Lågt drop, låg vikt, tunn och ganska flexibel sula men inte minimalistisk på nåt vis, lite mera mönster än deras utpräglade asfaltskor.
F-Lite 220/230 har lite mera drop, annars är
Inov-8 har många bra produktlinjer.
Jag tror F-Lite 195 skulle passa dej. Lågt drop, låg vikt, tunn och ganska flexibel sula men inte minimalistisk på nåt vis, lite mera mönster än deras utpräglade asfaltskor.
F-Lite 220/230 har lite mera drop, annars är
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 17:10Peter: Har F-lite samma smala läst som övriga Inov8? Jag har ett par Mudroc som är snäppet för smala för min hallux. Funkar bara med tunna strumpor. Fast jag gillar dem i övrigt, så jag funderar på lite sko-kirurgi på dem.
Peter: Har F-lite samma smala läst som övriga Inov8? Jag har ett par Mudroc som är snäppet för smala för min hallux. Funkar bara med tunna strumpor. Fast jag gillar dem i övrigt, så jag funderar på lite sko-kirurgi på dem.
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 17:18Louise, ingen aning. Kan det här vara nån ledning?
http://www.inov-8.com/New/UK/Fit.html?L=26
Louise, ingen aning. Kan det här vara nån ledning?
http://www.inov-8.com/New/UK/Fit.html?L=26
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 17:30Tack, Peter!
Tack, Peter!
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 18:03Jag har beställt ett par NB 1190. Trivdes mycket bra i föregångaren 904 och de ser läckra ut. Är sulan lika slät som på 904 så uppfyller de kanske inte dina krav iofs.
Jag har beställt ett par NB 1190. Trivdes mycket bra i föregångaren 904 och de ser läckra ut. Är sulan lika slät som på 904 så uppfyller de kanske inte dina krav iofs.
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 18:42Vilket angenämt I-landsproblem det här med skoköp är!
Fast valet blir inte enkelt - det är mycket, som är lockande.
Vilket angenämt I-landsproblem det här med skoköp är!
Fast valet blir inte enkelt - det är mycket, som är lockande.
Quote from Funbeat user on 15 January 2012, 10:44Louise: testa att ta ur innersulan ur dina inov8. Så kör jag numera med mina f-lite - rymligare, lättare och lägre, dvs bättre på alla sätt. (V)
Louise: testa att ta ur innersulan ur dina inov8. Så kör jag numera med mina f-lite - rymligare, lättare och lägre, dvs bättre på alla sätt. (V)
Quote from Funbeat user on 15 January 2012, 11:27Om jag skulle ge mitt allra bästa tips så är det att köpa alla olika skor som passar & funkar bra och variera mellan dessa. Då minskar risken för ensidigt slitage och så kan man välja sko efter dagsformen på de lägsta kroppsdelarna, väderlek & terräng.
Om jag skulle ge mitt allra bästa tips så är det att köpa alla olika skor som passar & funkar bra och variera mellan dessa. Då minskar risken för ensidigt slitage och så kan man välja sko efter dagsformen på de lägsta kroppsdelarna, väderlek & terräng.