Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag köpte nyss ett par Sky Speed efter utprovnig och testlöpning hos Löplabbet (någon måste ju försörja dem också).
De kändes kanonbra och lätta jämfört med mina normala klossskor, Asics Gel 1160.
Frågan är hur stor del av veckomängden man kan löpa i de

Så mycket som möjligt? Det är ju inte direkt några minimalistiska skor. Ös på med kilometrar du.

Jag skulle också säga att Sky Speeden är en mängdträningssko, det är iaf det jag ska ha den till.

Ok att Sky Speeden kan anses som mängdträningssko för vissa.
Men gäller det oavsett veckomängd och underlag? Och om man tränar för mycket i skor med för dålig dämpning, hur märker man det innan det är för sent? Vilka känningar får ni som gjort det misstag

Ville hon sälja fler skor till dig? 🙂 om Sky Speed är likvärdig med Asics Ds trainer i dämpning och uppbyggnad (vad det verkar), så kan du lugnt springa vidare utan att köpa fler/andra träningsskor. Båda skorna anses som lättviktare, men är inga mini

Att gå all-out i ett par Sky Speed när man är otränad är säkert inte bra. Men när man väl har en hygglig grundträning (leder, ligament, ledband) så tror jag knappast att Sky Speed inte är en tillräckligt stabil sko att köra all sin mängdträning i.

Eller också beror en hel del av dina skadekänningar på att du springer i så odämpade skor?
Saxat från din blog:
"Då var det återigen dags för skadekänningar igen, närmre bestämt tredje gången på lika många månader eller sjunde gången hittills. "

Beror inte på skorna om du frågar mig. Same shit från dag 1 som löpare men då i Nimbus, Supernova & liknande skor. Dessa skador har berott på ett uselt löpsteg (översteg), återfall till ÖS vid trötthet i kombo med inkompetent rehab & slarv med prehab/löps

Intressant att läsa. Jag har ett par Cumulus (pensionerade numera), två par DS Trainer, ett par hyperspeed och ett par DS Racer. Nu vann jag ett par valfria ASICS från Löplabbet. Tack för kaffet, men vad ska man komplettera med nu då? Tarther kanske, men

Det här var en intressant tråd! Jag lyfter den och frågar lite om råd för mitt nästa skoköp.

Jag sprang förut mycket i DS Trainer (den första modellen med sned snörning) och klarade maran med dem. De var mina första lite lättare (eller kanske snarare för