Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSlå sin ålder på milen
You need to log in to create posts and topics.

Jag är 22 år. Längesedan jag försökte slå min mil-tid och kan tänka mig att jag har förbättrar den. Men jag springer då inte i närheten av 22min iaf. Lättare blir det med vikten -ålder.

"Ålder + vikt + skostorlek + BMI + kommunala skattesatsen = maratiden"

Enligt Anders formel så borde jag springa maran under 2:47:30.
Det blir 48:24 min som jag måste kapa.

Men vem vet, när jag blir äldre, tyngre, fötterna sväller, BMI stiger och jag

45 år och 55 minuter på milen som bäst.... Kanske man ska satsa på att klara 50 minuter på 50-årsdagen??

Jag är dock helt säker på att jag inte kommer att leva så länge att jag kan klara en golfrunda på min ålder. (hcp 25, och på väg upp tyvärr)

Ålder: enkel -7 kan nog förbättras ett par.
Sko nr: -4 kanske kan bli lite bättre
Vikt: halva, (klarar 2 mil men inte 1/2 mara), här vill jag faktiskt bli lite sämre 😉

Att slå sitt BMI på milen måste vara riktigt svårt, men det jag verkligen skulle bli imponerad av är om någon slår sin intelligenskvot på maran. Det är dessutom en fin illustration av uttrycket "det man inte har i huvudet får man ha i benen".

Jag borde nog kunna slå min ålder nästa år på en platt bana utan problem. Marathon enligt BMI-formeln borde jag nog också kunna sätta nästa år, det skiljer bara två minuter ifrån den tid jag sprang i mars.

Jag är för ung och har för små fötter (det är inte så att jag springer för sakta). Däremot är jag tillräckligt tung för att kunna slå min vikt. 🙂

Hehe... Just det där med IQ tänkte jag på igår... 🙂

Jag kan varken slå min vikt, mina fötter eller min ålder på milen (50, 38, 41). (H)

Och jag har inte en chans i världen att sätta maratiden enligt ålder + vikt + skostorlek + BMI + kommunala skattesatsen. Jag skulle behöva bli ganska mycket äldre, få större fötter och gå upp i vikt. Och kanske flytta också. 😀