Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Göran, har aldrig sprungit Lidingö innan. Började först träna löpning mer seriöst i april i år, bara småsprungit tidigare. Men då träningen har gått riktigt bra under sommaren så har jag som mål o glida in under 2:45 iaf. Lite fegt mål kanske, men det är

2:45 tycker jag inte låter så fegt, åtminstone för mig känns det som en tid jag bara kan drömma om. Är väldigt nöjd om jag lyckas krångla mig under 3 h, trots att Lidingöloppet passar även mig bättre än millopp (är mer seg än snabb). Tänkte försöka hålla

Under 3 timmar på Lidingö är ju bra, framför allt om det är första gången.

Jag kanske är orealistisk med mitt mål men jag tror faktiskt jag klarar å hålla 5:00-tempo första två milen å sen så har jag marginal å gå ner på 6:30 på den sista, väldigt positi

Gick förbi spåret nyss, för första gången sen juni, tror jag. Då upptäckte jag en förändring sen sist -kartor har kommit upp!
Så nu borde det vara lite lättare att få en koll på hur det ungefär ser ut egentligen, även uppritat anslutningar från lite olik

Nu har jag testat Gammliaskogen för första gången. Härligt med mängder av alternativ och upplysta vägar. Vilket liv och rörelse med löpare, stavgångarae, mountainbikes och flanörer. Jättetrevligt och ett härligt underlag i st f trottoererna och gångbanorn

Nu har jag googlat (utan framgång) efter spårkarta över Gammliaskogen för att kunna hitta nästa gång men hittar inte äns kartan 😀 Är det någon som har tips på var man hitta den på nätet. Såg att det fanns en på en tavla nere vid Gammlia

Åh, vad kul Harald 🙂 Härligt att höra. Ja, Gammliaskogen är verkligen jättefin. Men absolut, hiss skulle behövas på vissa ställen.

Jag har googlat en smula, men inte lyckats hitta någon spårkarta på nätet. Ett tips är dock att du utgår från Gammliaområ

Aha, såg nu att du hittat kartan vid Gammlia min hjälp förutan! Men det är konstigt att det inte ska gå att hitta på nätet.

Harald: Här har du en karta över SM-milspåret (som är rejält kuperat) från min klocka:

http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=53535

Observera att jag startar från parkeringen och springer en båge via 3,7 km-starten ner till sporthallen och där

Kanon! Tack Ingmari & Göran. Jag skall prova att hålla mig till de kortare alternativen i olika formationer i början men 10-km blir jättefin att använda under våren när vi bygger volym för sommarsäsongen med Göteborgsvarvet prioriterat den 16 maj.