Quote from Funbeat user on 30 August 2008, 17:51Nej, inte kan man på i Mariehem. Hur skulle det se ut? 😉
Den naturliga startpunkten för 1,9 3,2 och 3,9 är bakom museibyggnaden vid kvarnen, medan SM-spåret väl eg. startar nere vid Sporthallen (som numera ska kallas Gammliahallen :@)
/Ingmari - uppvux
Nej, inte kan man på i Mariehem. Hur skulle det se ut? 😉
Den naturliga startpunkten för 1,9 3,2 och 3,9 är bakom museibyggnaden vid kvarnen, medan SM-spåret väl eg. startar nere vid Sporthallen (som numera ska kallas Gammliahallen :@)
/Ingmari - uppvux
Quote from Donald Isaksson on 31 August 2008, 14:23Sprang SM-spåret (alla 10km) idag, så jäkla skönt att man börjar vänja sig vid backarna nu efter o vart där o harvat halva sommaren.
Men Ingmari, nu bedrar du dig ändå. För visst heter det väl ändå att man bor "på" den aktuella stadsdelen här i Umeå o in
Sprang SM-spåret (alla 10km) idag, så jäkla skönt att man börjar vänja sig vid backarna nu efter o vart där o harvat halva sommaren.
Men Ingmari, nu bedrar du dig ändå. För visst heter det väl ändå att man bor "på" den aktuella stadsdelen här i Umeå o in
Quote from Funbeat user on 31 August 2008, 15:56Jag tror det är norrlänska att säga "på" istället för "i".
När jag bodde söderöver minns jag aldrig att jag sa något annat ^^;
Jag tror det är norrlänska att säga "på" istället för "i".
När jag bodde söderöver minns jag aldrig att jag sa något annat ^^;
Quote from Funbeat user on 31 August 2008, 16:40nää..jag tror faktiskt att detta ämne var uppe i VK för nåt år sedan..det man inte kunde enas om om jag inte minns fel var röbäck..om det hette i eller på.annars heter det ju i ersmark- men det är det enda i:et jag kommer på just nu..
nää..jag tror faktiskt att detta ämne var uppe i VK för nåt år sedan..det man inte kunde enas om om jag inte minns fel var röbäck..om det hette i eller på.annars heter det ju i ersmark- men det är det enda i:et jag kommer på just nu..
Quote from Funbeat user on 31 August 2008, 17:41Ersmark är juh nästan inte Umeå längre 😉 Mer en by 😉
Ersmark är juh nästan inte Umeå längre 😉 Mer en by 😉
Quote from Funbeat user on 31 August 2008, 19:19Tore: Då kanske det var du som blåste förbi mig i förfärande snabb hastighet idag, för jag sprang också SM-spåret idag.
Nej, inte bedrar jag mig. Har inte hävdat något annat än att man bor på Mariehem. Möjliga undantag är "i centrala stan" eller "öst/väs
Tore: Då kanske det var du som blåste förbi mig i förfärande snabb hastighet idag, för jag sprang också SM-spåret idag.
Nej, inte bedrar jag mig. Har inte hävdat något annat än att man bor på Mariehem. Möjliga undantag är "i centrala stan" eller "öst/väs
Quote from Funbeat user on 31 August 2008, 20:50Idag sprang jag för första gången 2 varv runt SM-milspåret! Jag blir bara mer och mer förtjust i den slingan för varje gång. Att dessutom springa i långpass-tempo gör upplevelsen än bättre. Och sånt väder som det var idag är det inte varje dag. 13-14 grad
Idag sprang jag för första gången 2 varv runt SM-milspåret! Jag blir bara mer och mer förtjust i den slingan för varje gång. Att dessutom springa i långpass-tempo gör upplevelsen än bättre. Och sånt väder som det var idag är det inte varje dag. 13-14 grad
Quote from Funbeat user on 31 August 2008, 20:57Ingmari: Nu när jag börjar fundera på det så såg jag inte heller till 6 km-skylten, den brukar ju stå vid den lätta utförsbacken som går liksom på skrå nedför berget på väg mot Kallkällebacken. Att jag inte såg den kan också bero på att det var motsol där
Ingmari: Nu när jag börjar fundera på det så såg jag inte heller till 6 km-skylten, den brukar ju stå vid den lätta utförsbacken som går liksom på skrå nedför berget på väg mot Kallkällebacken. Att jag inte såg den kan också bero på att det var motsol där
Quote from Donald Isaksson on 31 August 2008, 21:17Ingmari, jag var ute mellan 11 o 12 typ å då var det nästan helt tomt i spåret, sprang faktiskt inte om en enda. Såg dock en fartdåre i ett paralellspår men han kan knappast ha kört milen i det tempot.
Göran, bra jobbat i spåret. Jag har faktiskt inte kö
Ingmari, jag var ute mellan 11 o 12 typ å då var det nästan helt tomt i spåret, sprang faktiskt inte om en enda. Såg dock en fartdåre i ett paralellspår men han kan knappast ha kört milen i det tempot.
Göran, bra jobbat i spåret. Jag har faktiskt inte kö
Quote from Funbeat user on 31 August 2008, 21:42Tore: Japp, jag ska springa Lidingö. Har aldrig sprungit det tidigare, så det blir spännande. Dock har jag svårt att riktigt sätta upp något mål vad gäller tid. Du då? Har du sprungit tidigare?
Jag är ju en "högpulsare" så 170 är faktiskt inte så högt ut
Tore: Japp, jag ska springa Lidingö. Har aldrig sprungit det tidigare, så det blir spännande. Dock har jag svårt att riktigt sätta upp något mål vad gäller tid. Du då? Har du sprungit tidigare?
Jag är ju en "högpulsare" så 170 är faktiskt inte så högt ut