Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonsmarta tips!
You need to log in to create posts and topics.

Eller också funderar du ordentligt på om det är värt att chansa på att låta skorna sitta på cykeln för att tjäna vad - 20 sek? - på ett lopp där cyklingen tar i runda slängar tre timmar om du inte är säker på att du grejar det...

Dubbla badmössor är bra även om det inte är kallt. Först egen mössa, sen goggles, sen tävlingsmössan = Det blir nästan omöjligt att tappa gogglarna. Nån kan ju råka slita dem av en om man har otur.

Är det jobbigt att trä på våtdräkt, använd en liten liten plastpåse om fötterna och händerna, glider det lite lättare. Kan även användas som "handske" efteråt i ett desperat försök att inte få fler revor i våtdräkten.

Öppna upp våtdräkten direkt när du

En detalj men bra ändå är att ha en handduk e.dyl att stå på vid växlingen. Slipper gräs/grus på fötterna när de ska in i skorna.

Kom på ett till. Har du en våtdräkt med dragkedja som går ner, sått då inte fast dragkedjebandet i karrborrbandet i nacken utan låt den hänga. Då är det mindre risk att någon fastnar med sin arm i öglan som bildas och drar ner dragkedjan på dig. Det är ri

Hur gör ni med pulsklocka under simmningen på race?
Har en GF 310XT som jag tänkte använda på min debut i Stockholm. Har köpt en quick release. Provade att simma med klockan på armen men det vart ju heltokigt reggat. Lästa att några brukade stoppa klocka

Förra året hade jag GF 305.
Då satt den på cykeln med QuickRelease från start. Auto-stop på cykeln så tidtagning började när jag flyttade cykeln från stället.
I slutet av cykling lade jag klockan i en ficka.
I början av löp satte jag på mig armbandet (s

Jag tävlar ju inte i år, men förra året hade jag min 310XT på tävlingarna. Den fick sitta på armen hela loppet, använde multisportläget. Sen uppgraderade Garmin mjukvaran så att trackingen blev bättre vid simning. Tyckte att det hjälpte!

Jag vill inte hå

Jag har hört alldeles för många som tappat sin klocka från QR under simningen för att jag skall våga ha den på då.
Och på cykeln vill jag hålla koll på siffrorna lätt, då måste jag mecka lite tyvärr.

Dom gånger jag har haft klockan på så har jag den på handleden UNDER våtdräkten. Svårt att tappa den då!