Quote from ellen olsson on 9 August 2012, 19:44Det finns gott om instruktionsfilmer. Google is your friend. 🙂
http://www.youtube.com/watch?v=brHcsqKM_mo
Det finns gott om instruktionsfilmer. Google is your friend. 🙂
Quote from Funbeat user on 9 August 2012, 19:47Andra han före med sina svar men en sak som inte nämnts är:
Om man kollade noga på OS kunde man se att vissa cyklade med fötterna ovanpå skorna i flera kilometer innan de satte i fötterna i skorna (för att läge inte gavs tidigare utan risk för att tappa
Andra han före med sina svar men en sak som inte nämnts är:
Om man kollade noga på OS kunde man se att vissa cyklade med fötterna ovanpå skorna i flera kilometer innan de satte i fötterna i skorna (för att läge inte gavs tidigare utan risk för att tappa
Quote from Funbeat user on 9 August 2012, 19:58Om man inte ska springa så långt med cykeln till linjen där man får börja cykla så kan man ju annars ta på sig cykelskorna vid cykeln och helt enkelt springa med skorna på fötterna fram tills man får börja cykla. Så har jag gjort, kändes tryggt och bra.
Om man inte ska springa så långt med cykeln till linjen där man får börja cykla så kan man ju annars ta på sig cykelskorna vid cykeln och helt enkelt springa med skorna på fötterna fram tills man får börja cykla. Så har jag gjort, kändes tryggt och bra.
Quote from Funbeat user on 9 August 2012, 20:01"Skorna_på_cykeln_och_spänna_dem_när_man_fått_upp_farten" - metoden kräver definitivt övning. Inget att testa för första gången vid tävling.
"Skorna_på_cykeln_och_spänna_dem_när_man_fått_upp_farten" - metoden kräver definitivt övning. Inget att testa för första gången vid tävling.
Quote from Funbeat user on 9 August 2012, 20:24Ett tips som nämnts är att ha simglasögonen mellan de två simmössorna för att inte tappa dessa.
Här kommer ett halvt tips dvs gör "samma sak" även om du bra har en mössa. Med andra ord ta på dig simglasögonen under simmössan.Att ha simglasögonen under
Ett tips som nämnts är att ha simglasögonen mellan de två simmössorna för att inte tappa dessa.
Här kommer ett halvt tips dvs gör "samma sak" även om du bra har en mössa. Med andra ord ta på dig simglasögonen under simmössan.
Att ha simglasögonen under
Quote from Funbeat user on 9 August 2012, 21:01Ah, då hajjar jag. 🙂 Tack för klargörande!
Ah, då hajjar jag. 🙂 Tack för klargörande!
Quote from Funbeat user on 9 August 2012, 21:33Tack för alla små tips som har droppat in här !!
Benjamin: så tänkte jag med... vad skulle man vinna på att ha dubbla mössor???
Tack för alla små tips som har droppat in här !!
Benjamin: så tänkte jag med... vad skulle man vinna på att ha dubbla mössor???
Quote from Funbeat user on 9 August 2012, 21:54Det man vinner på att ha dubbla mössor är att man har sin egen silikonbadmössa underst, den är snällare mot håret än de hemska latexmössorna som de brukar ha på loppen. Håret brukar stanna i mössan när man sliter av den, aj aj aj...
Dessutom sitter goggl
Det man vinner på att ha dubbla mössor är att man har sin egen silikonbadmössa underst, den är snällare mot håret än de hemska latexmössorna som de brukar ha på loppen. Håret brukar stanna i mössan när man sliter av den, aj aj aj...
Dessutom sitter goggl
Quote from Funbeat user on 9 August 2012, 21:59Jag tror inte simmare i OS är orolig att tappa simglasögon utan det är mindre motstånd att har band inom än utanför.
Jag tävla med rakat huvud och har aldrig haft problem med simglasögon.
Jag tror inte simmare i OS är orolig att tappa simglasögon utan det är mindre motstånd att har band inom än utanför.
Jag tävla med rakat huvud och har aldrig haft problem med simglasögon.
Quote from Funbeat user on 9 August 2012, 22:10Ryan, låter mycket rimligt med mindre motstånd men det var någon på SVT under OS-sändningarna från London som sa att det var för att inte glasögonen skulle börja läcka vid dyk som de hade glasögonen under mössa. Som triathlet tyckte jag det lät rimligt me
Ryan, låter mycket rimligt med mindre motstånd men det var någon på SVT under OS-sändningarna från London som sa att det var för att inte glasögonen skulle börja läcka vid dyk som de hade glasögonen under mössa. Som triathlet tyckte jag det lät rimligt me