Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 20:33Fast tror du på den Christer? Är det en möjlig väg tro? Jag använde den när jag skulle komma under milen på 60 min, fast då började jag med 5 km - lite vila 5 km. Sen flyttade jag vilan så sakteliga framåt mot milstrecken tills den försvann på andra sidan
Fast tror du på den Christer? Är det en möjlig väg tro? Jag använde den när jag skulle komma under milen på 60 min, fast då började jag med 5 km - lite vila 5 km. Sen flyttade jag vilan så sakteliga framåt mot milstrecken tills den försvann på andra sidan
Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 20:33Hur springer ni intervaller om ni inte kör hårdare än när ni tävlar-springer lopp?
Hur springer ni intervaller om ni inte kör hårdare än när ni tävlar-springer lopp?
Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 20:37Fort som f-n (för mej), men inte så långa intervaller. I regel inte över 1600 m. Så springer jag intervaller. 🙂
Fort som f-n (för mej), men inte så långa intervaller. I regel inte över 1600 m. Så springer jag intervaller. 🙂
Quote from Elias Engqvist on 18 June 2008, 20:39Det kan ju vara bra rent motivationsmässigt som testlopp ibland - men du bör nog köra lite mer traditionella intervaller, korta o längre också samt snabbdistans...
Det kan ju vara bra rent motivationsmässigt som testlopp ibland - men du bör nog köra lite mer traditionella intervaller, korta o längre också samt snabbdistans...
Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 20:42Ja du har nog rätt - kan nog bli rätt trist att bara köra så eftersom det tar tid innan resultaten visar sig. Får hitta på någon lämplig "gott-å-blandat-kompott" med blandade korta och långa intervaller, min idé, snabbdistans åsså lite backar 🙂
Ska för
Ja du har nog rätt - kan nog bli rätt trist att bara köra så eftersom det tar tid innan resultaten visar sig. Får hitta på någon lämplig "gott-å-blandat-kompott" med blandade korta och långa intervaller, min idé, snabbdistans åsså lite backar 🙂
Ska för
Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 22:30Om intervaller:
www.marathon.se/news/article.cfm?ThemeId=255
Om intervaller:
Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 23:26Tycker du verkar ha rätt bra koll på träningen. Hehe... om man gillar V02max intervaller (som jag tror jag läste i någon annan tråd) skall väl intervallbiten fungera.
Om jag vore du skulle jag snarast springa antingen ett testlopp eller ett riktigt lopp.
Tycker du verkar ha rätt bra koll på träningen. Hehe... om man gillar V02max intervaller (som jag tror jag läste i någon annan tråd) skall väl intervallbiten fungera.
Om jag vore du skulle jag snarast springa antingen ett testlopp eller ett riktigt lopp.
Quote from Funbeat user on 19 June 2008, 07:39Tack för tipsen!
Jonas, koll vet jag inte. Ja, jag gillar att springa riktigt fort - men det håller lixom inte i långa loppet. 😉 "Dödsångesten" kommer när jag tänker på att jag ska hålla tempot så läääääänge! (#) Då spänner jag mig tror jag, får taskigt
Tack för tipsen!
Jonas, koll vet jag inte. Ja, jag gillar att springa riktigt fort - men det håller lixom inte i långa loppet. 😉 "Dödsångesten" kommer när jag tänker på att jag ska hålla tempot så läääääänge! (#) Då spänner jag mig tror jag, får taskigt
Quote from Funbeat user on 19 June 2008, 07:46Fia-Lotta, jag känner igen det där tipset.............
Fia-Lotta, jag känner igen det där tipset.............
Quote from Funbeat user on 19 June 2008, 07:48OK. Det där om att öka på slutet alltså? 🙂
OK. Det där om att öka på slutet alltså? 🙂