Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSnabbare på milen.....
You need to log in to create posts and topics.

Fast tror du på den Christer? Är det en möjlig väg tro? Jag använde den när jag skulle komma under milen på 60 min, fast då började jag med 5 km - lite vila 5 km. Sen flyttade jag vilan så sakteliga framåt mot milstrecken tills den försvann på andra sidan

Hur springer ni intervaller om ni inte kör hårdare än när ni tävlar-springer lopp?

Fort som f-n (för mej), men inte så långa intervaller. I regel inte över 1600 m. Så springer jag intervaller. 🙂

Det kan ju vara bra rent motivationsmässigt som testlopp ibland - men du bör nog köra lite mer traditionella intervaller, korta o längre också samt snabbdistans...

Ja du har nog rätt - kan nog bli rätt trist att bara köra så eftersom det tar tid innan resultaten visar sig. Får hitta på någon lämplig "gott-å-blandat-kompott" med blandade korta och långa intervaller, min idé, snabbdistans åsså lite backar 🙂

Ska för

Om intervaller:

http://www.marathon.se/news/article.cfm?ThemeId=255

Tycker du verkar ha rätt bra koll på träningen. Hehe... om man gillar V02max intervaller (som jag tror jag läste i någon annan tråd) skall väl intervallbiten fungera.

Om jag vore du skulle jag snarast springa antingen ett testlopp eller ett riktigt lopp.

Tack för tipsen!

Jonas, koll vet jag inte. Ja, jag gillar att springa riktigt fort - men det håller lixom inte i långa loppet. 😉 "Dödsångesten" kommer när jag tänker på att jag ska hålla tempot så läääääänge! (#) Då spänner jag mig tror jag, får taskigt

Fia-Lotta, jag känner igen det där tipset.............

OK. Det där om att öka på slutet alltså? 🙂