Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSnabbare på milen.....
You need to log in to create posts and topics.

Ja, det var väl det vi kom fram till. Jag teoretiskt och du praktiskt.

Nu har jag vaknat ordentligt: Japp, det var det! 🙂

Jag ville under 45 min på Malmö 10k och körde långa intervaller 4 x 2000m, "korta "intervaller 6 x 1000m och snabbdistans 5 km. Sänkte mig från 48 minuter till 44.32 min på 10 km. Har kört mycket uthållighet under våren, men inte så mycket snabbhet pga et

Tack Katarina - vad spännande! Ska genast grotta ner mig i programmet. 🙂

Mina åsikter i denna diskussionen är att om du har en hyfsad grundkondition och klarar längre sträckor än milen, så är det inte konditionen som blir ett problem på milen utan farten du tänker hålla.

Snabbdistans är min rekommendation för att sänka tiden

Hej Fia-lotta!Har bara ett svar det är mycket,mycket,mycket intervaller som gäller,men glöm inte lugna återhämtn.pass olångpassen som ett trevligt kompliment.LYCKA TILL jag hejar på dig! (t+)

Om du är bättre på både riktigt långa och riktigt korta sträckor än på milen, så är det uppenbarligen någon form av tröskelträning som behövs. Det finns ju många olika sätt att träna det, men om du vet med dig att du gärna rusar iväg i lite väl högt tempo

Håller med Pontus där. Förra sommaren när jag persade på milen hade jag som sista intervall kört 4*1000 där jag försökte köra på exakt den farten jag skulle hålla på tävlingen. I detta fall siktade jag på 4:15. På loppet kom jag i mål på 42:37 som ju är r

Hej Fia-lotta.

Jag skulle köra snabbdistans för hela slanten.

http://www.marathon.se/news/article.cfm?ThemeId=303

Gud vad sköt att slippa intervallträningen. Och du kommer att bli snabbare på milen.

Vänligen

P.

Fast P, jag tycker intervaller är det skojigaste som finns. Fast korta, snabba (400-m), det är väl det som är mitt problem. Urk för långa, men måste man så måste man.... 🙂