Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSnabbare på milen.....
You need to log in to create posts and topics.

Ja det kan nog vara smart. Längtar, men jag ska som jag berättat springa riktigt långt på söndag så jag får väl lugna några dagar innan jag kan testa...... Ska bli spännande att se hur det går!

Nu fick jag äntligen möjligheten att köra ett intervallpass. Så här blev det:

Uppvärmning 2 km i 5:27-tempo

5x400m i 4:15-tempo med 200 m jogg emellan i 6:18-tempo

En liten drick- och pustpaus.

Åsså en ny omgång enl ovan.

Avslutade med 1 km jogg i 6:

Jag gillar också 400 m intervallerna bæst. Gjorde 1000m intervaller infør maran men det var ju inte det minsta roligt.

Jag är tvärt om. Gillar just tusingar och gärna tvåtusingar för att jag vill bli snabbare på långa distanser. Minimum 800-metersintervaller för mig.

400-metersintervaller inbillar jag mig är bra för distanser upp till milen. Meeen, jag kan ha fel.

Du kan kanske ha rätt Sylvia, men det är ju bara så sjuuuuukt kul att få springa riktigt fort. Och det går ju bara i kortare intervaller tyvärr.... 🙁

Jag tror på att variera længden på intervallerna. Jag kørde 2 min intervaller førra sommaren och var vældigt nøjd med mitt halvmarathon resultat, utgående från att jag knappt kunde springa 5 km i børjan på sommaren. Farten på intervallerna låg mellan 13 o

Jo, och är det kul ska man få göra det, tycker jag. Helt rätt Fia-Lotta. (t+)

Fast, jag är så fruktansvärt fokuserad på mina mål att jag gör inget som inte hjälper mig att nå målen. Ska jag lägga ner dyrbar tid på träning, vill jag ha avsedd effekt också

Sylivia: Men kör du t.ex. 400m intervaller kan du köra fler intervaller (och totalt längre sträcka kanske) fast med högre fart, vilket troligen gynner dig för längre distanser oxå. Om inte annat så kanske det gynnar dig genom att du kan höja tempot på din

Hur lång vila emellan rekomenderar Du då, Christian? Jag kör ju ståvila på
mina tröskelintervaller, och joggvila på back-resp VOmax-intervaller (som jag iofs kör väldigt sporadiskt än så länge)

Fast jag tror att det hjälper mig att nå målet att bli snabbare på milen. I synnerhet med den korta joggvila jag har emellan intervallerna så blir ju "snittiden" hög. Jag körde alltså inte ståvila annat än en kort sådan mitt i mellan seten (för att kunna