Quote from Funbeat user on 20 July 2011, 19:40I mitt fall tror jag det berodde på iver. För mycket för fort och för ofta 🙂
I mitt fall tror jag det berodde på iver. För mycket för fort och för ofta 🙂
Quote from Funbeat user on 20 July 2011, 21:35Excentrisk träning är den effektiva rehabiliteringen på lång sikt! Fungerar över all förväntan.
Excentrisk träning är den effektiva rehabiliteringen på lång sikt! Fungerar över all förväntan.
Quote from Funbeat user on 20 July 2011, 21:50Olämpliga skor kan vara en orsak. Skor som ska motverka pronation kan orsaka löparknä.
Olämpliga skor kan vara en orsak. Skor som ska motverka pronation kan orsaka löparknä.
Quote from Catharina Brattlin on 20 July 2011, 22:11Anna Panna, har Du fler naprapatbesök framöver? Stötvågsbehandling har jag hört ska vara en riktigt bra akutlösning. Likaså akupunktur, dvs nålar som bankas in i det inflammerade senfästet och retar inflammationen för att påskynda läkningen (vilket väl är
Anna Panna, har Du fler naprapatbesök framöver? Stötvågsbehandling har jag hört ska vara en riktigt bra akutlösning. Likaså akupunktur, dvs nålar som bankas in i det inflammerade senfästet och retar inflammationen för att påskynda läkningen (vilket väl är
Quote from Funbeat user on 20 July 2011, 22:54Tack för alla tips! Jag är på semester med urdålig internetaccess men har läst alla tips och stretchat. Jag får inte till den stående stretcen utan kör den liggande.
Jag känner av knät när jag springer och när jag stretchar, men det är inte ömt i själva
Tack för alla tips! Jag är på semester med urdålig internetaccess men har läst alla tips och stretchat. Jag får inte till den stående stretcen utan kör den liggande.
Jag känner av knät när jag springer och när jag stretchar, men det är inte ömt i själva
Quote from Funbeat user on 20 July 2011, 23:05Vingliga skor är det bästa som finns!
Vingliga skor är det bästa som finns!
Quote from Funbeat user on 21 July 2011, 12:21Skyddande forbäddar och skyddande skor är inte bra, kanske lite i början av "ont".
Skyddande forbäddar och skyddande skor är inte bra, kanske lite i början av "ont".
Quote from Funbeat user on 26 July 2011, 17:34Pernilla Åsenlöf
Intressant, kan du utveckla den excentriska träningen. Hur går den till? Finns det bilder någonstans?
Pernilla Åsenlöf
Intressant, kan du utveckla den excentriska träningen. Hur går den till? Finns det bilder någonstans?
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 09:21Jag hade löparknä för några år sedan. Det blev totalstopp på löpningen och 3 månaders träning (rehabilitering) specifikt för de musklerna. Detta är en personlig tränare eller sjukgymnast som kan säkert hjälpa en med. En sjukgymnast ger övningarna men måst
Jag hade löparknä för några år sedan. Det blev totalstopp på löpningen och 3 månaders träning (rehabilitering) specifikt för de musklerna. Detta är en personlig tränare eller sjukgymnast som kan säkert hjälpa en med. En sjukgymnast ger övningarna men måst
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 15:12Jag var till naprapaten häromdagen, ny akupunkturbehandling och massage av senan.
Jag har haft rejäla ryggproblem sedan massor av år (20-års åldern) och jag har lätt att bli spänd i sätesmusklerna. En naprapat har hjälpt mig och nu har jag sedan nästan e
Jag var till naprapaten häromdagen, ny akupunkturbehandling och massage av senan.
Jag har haft rejäla ryggproblem sedan massor av år (20-års åldern) och jag har lätt att bli spänd i sätesmusklerna. En naprapat har hjälpt mig och nu har jag sedan nästan e