Quote from Catharina Brattlin on 28 July 2011, 15:31Usch, vad bekymmer Du har! 🙁
Vill Du ha ett akuttips? Gå till en massör och be att få en triggerpunktsbehandling. Det gör sjukt ont, men syftar till att lösa upp muskelknutor, som gärna sätter sig på strategiska ställen i rygg, säte och vader. Våra hål
Usch, vad bekymmer Du har! 🙁
Vill Du ha ett akuttips? Gå till en massör och be att få en triggerpunktsbehandling. Det gör sjukt ont, men syftar till att lösa upp muskelknutor, som gärna sätter sig på strategiska ställen i rygg, säte och vader. Våra hål
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 21:20Jag har också haft stora problem med mitt knä sedan jag började träna löpning för drygt två år sedan. Jag har börjat ganska häftigt och när det sen har smärtat lite så har jag ändå fortsatt tills det gör så ont att jag knappt kan gå. Visst är det dumt men
Jag har också haft stora problem med mitt knä sedan jag började träna löpning för drygt två år sedan. Jag har börjat ganska häftigt och när det sen har smärtat lite så har jag ändå fortsatt tills det gör så ont att jag knappt kan gå. Visst är det dumt men
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 23:25Tack ni båda, är på väg ut på sjön så att få tag i massör är svårt. Däremot testade jag att rulla på massagebollar enligt videon. Ohh, det kändes men gjorde inte vansinningt ont. Gott tecken?
Det känns skönt nu!! Bränner i benen /sätesmusklerna.
Ska ta m
Tack ni båda, är på väg ut på sjön så att få tag i massör är svårt. Däremot testade jag att rulla på massagebollar enligt videon. Ohh, det kändes men gjorde inte vansinningt ont. Gott tecken?
Det känns skönt nu!! Bränner i benen /sätesmusklerna.
Ska ta m
Quote from Funbeat user on 29 July 2011, 09:31Jaha, just det ja, jag var visst också anmäld till det där...
Jaha, just det ja, jag var visst också anmäld till det där...
Quote from Funbeat user on 29 July 2011, 13:28Lägger här till ett litet tips som jag inte såg i övriga svar.
Hade själv löparknä förra året pga överträning.
Kör 3min med varmt omslag på de ömmande delarna, byt efter 3min till kallt omslag (förslagsvis sådana där gelekuddar från Apoteket) i 3 minuter.
Lägger här till ett litet tips som jag inte såg i övriga svar.
Hade själv löparknä förra året pga överträning.
Kör 3min med varmt omslag på de ömmande delarna, byt efter 3min till kallt omslag (förslagsvis sådana där gelekuddar från Apoteket) i 3 minuter.
Quote from Funbeat user on 29 July 2011, 19:57Har också fått löparknä och kör rehab ordinerad från sjukgymnast sedan några veckor tillbaka. Jag har en fråga till er som har blivit av med det; fortsätter ni med någon sorts prehab för att det ska hålla sig borta, eller är det liksom fixat och färdigt n
Har också fått löparknä och kör rehab ordinerad från sjukgymnast sedan några veckor tillbaka. Jag har en fråga till er som har blivit av med det; fortsätter ni med någon sorts prehab för att det ska hålla sig borta, eller är det liksom fixat och färdigt n
Quote from Funbeat user on 30 July 2011, 16:43Matilda, vad kör du för rehab?
Jag sprang igår (6 km med stopp för stretch varje 1500m). På kvällen kunde jag knappt gå, tillbaka till ruta ett? 🙁 Jag lät min man massera låret igår (blåtiravarning..) och idag känns knät ok men återigen superspända sät
Matilda, vad kör du för rehab?
Jag sprang igår (6 km med stopp för stretch varje 1500m). På kvällen kunde jag knappt gå, tillbaka till ruta ett? 🙁 Jag lät min man massera låret igår (blåtiravarning..) och idag känns knät ok men återigen superspända sät
Quote from Funbeat user on 30 July 2011, 17:41Känner igen problemet med att få stanna var 1500 meter. Hade mycket trassligt med knäna under 2009. Problemet började med att jag hade en cykelsadel som satt för lågt, vilket utlöste knäproblemet. Fick problem med knäna under en triathlontävling och sedan
Känner igen problemet med att få stanna var 1500 meter. Hade mycket trassligt med knäna under 2009. Problemet började med att jag hade en cykelsadel som satt för lågt, vilket utlöste knäproblemet. Fick problem med knäna under en triathlontävling och sedan
Quote from Funbeat user on 30 July 2011, 17:45Jag står på balansplatta, gör tåhävningar, knästräckningar, knäböjningar. Kör plankan för det misstänks att problemet delvis har uppkommit pga svaghet i bålen. Skulle även kört sidoplankan men får för ont i axlarna av den så jag ligger på sidan och gör be
Jag står på balansplatta, gör tåhävningar, knästräckningar, knäböjningar. Kör plankan för det misstänks att problemet delvis har uppkommit pga svaghet i bålen. Skulle även kört sidoplankan men får för ont i axlarna av den så jag ligger på sidan och gör be
Quote from Funbeat user on 30 July 2011, 20:53Jag hade dessa problem i ca 8 månader så du kanske inte kan räkna med att kunna springa lopp inom några veckor tyvärr 🙁
Har det väl blivit inflammerat kan det vara svårt att bli av med. Mina råd:Har du bytt skor nyligen? Prova ett annat/äldre? par om
Jag hade dessa problem i ca 8 månader så du kanske inte kan räkna med att kunna springa lopp inom några veckor tyvärr 🙁
Har det väl blivit inflammerat kan det vara svårt att bli av med. Mina råd:
Har du bytt skor nyligen? Prova ett annat/äldre? par om