Quote from Catharina Brattlin on 31 July 2011, 21:18Matilda, mina löparknän berodde på svaga gluteus medius. Konstaterat efter div tester hos en sjukgymnast. Efter träning av dessa med hjälp av olika övnngar försvann problemet (2 år sen).
Idag har jag dessa övningar inlagda i min gymrutin varje vecka plus
Matilda, mina löparknän berodde på svaga gluteus medius. Konstaterat efter div tester hos en sjukgymnast. Efter träning av dessa med hjälp av olika övnngar försvann problemet (2 år sen).
Idag har jag dessa övningar inlagda i min gymrutin varje vecka plus
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 22:01Det är svårt att köra excentrisk träning som är direkt ritkad mot den/de senor som ligger bakom ett löparknä. Töjning av M.Tensor fascia Latae och tractus iliotibialis är att rekommendera.
Se ex http://www.jogg.se/Artiklar/Artikel.aspx?id=464Excentrisk
Det är svårt att köra excentrisk träning som är direkt ritkad mot den/de senor som ligger bakom ett löparknä. Töjning av M.Tensor fascia Latae och tractus iliotibialis är att rekommendera.
Se ex http://www.jogg.se/Artiklar/Artikel.aspx?id=464
Excentrisk
Quote from Funbeat user on 7 August 2011, 20:18Tack Pernilla för bra länkar! 🙂
Att Jane Fonda hade saker i sin show som jag kunde ha nytta av var en överraskning.
Tack Pernilla för bra länkar! 🙂
Att Jane Fonda hade saker i sin show som jag kunde ha nytta av var en överraskning.
Quote from Catharina Brattlin on 15 August 2011, 21:52Anna Panna, hur gick det för Dig på Axa Fjällmarathon? Startade Du?
Anna Panna, hur gick det för Dig på Axa Fjällmarathon? Startade Du?
Quote from Funbeat user on 15 August 2011, 22:03Gulligt av dig att komma ihåg!! 🙂
Jag startade och kom i mål!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag helvilade de två sista veckorna eftersom det gjorde ONT!! Dagen innan var jag nervös så jag mådde illa. Ville inte förstöra för min lagkamrat... vi gick
Gulligt av dig att komma ihåg!! 🙂
Jag startade och kom i mål!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag helvilade de två sista veckorna eftersom det gjorde ONT!! Dagen innan var jag nervös så jag mådde illa. Ville inte förstöra för min lagkamrat... vi gick
Quote from Funbeat user on 15 August 2011, 22:03Just det... voltaren var min bästa vän förutom lagkamraten...
Just det... voltaren var min bästa vän förutom lagkamraten...
Quote from Catharina Brattlin on 15 August 2011, 22:08Klart jag kommer ihåg! 🙂
Å, vad kul att höra!! 😀
Hoppas bara att Du slipper rehaba och träningsvila alltför länge nu.
Klart jag kommer ihåg! 🙂
Å, vad kul att höra!! 😀
Hoppas bara att Du slipper rehaba och träningsvila alltför länge nu.
Quote from Funbeat user on 15 August 2011, 22:52Vilken kämpe du är Anna. Grymt bra jobbat! Håller tummarna för att du snabbt blir bra igen. Nu borde du ligga lågt med tävlingar m.m tills du är helt bra i knäet!
Vilken kämpe du är Anna. Grymt bra jobbat! Håller tummarna för att du snabbt blir bra igen. Nu borde du ligga lågt med tävlingar m.m tills du är helt bra i knäet!
Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 08:16🙂 Tack!!
Ja, nu tänker jag vara försiktig. Jag ska boka tid hos en naprapat som är intresserad av löpning och se om jag kan få några goda råd.
🙂 Tack!!
Ja, nu tänker jag vara försiktig. Jag ska boka tid hos en naprapat som är intresserad av löpning och se om jag kan få några goda råd.
Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 08:34Kämpe eller bara idiotisk? 😉 Hoppas det inte blev värre! (t+)
Kämpe eller bara idiotisk? 😉 Hoppas det inte blev värre! (t+)