Quote from Funbeat user on 10 April 2008, 22:48Josefine.. Nä, du var inte dum. Det var jag som var det. Först menade jag som du säger , hur räknar man om km/h till minuter per km. Men sen kom jag själv på att det fanns ju ett bra mycket enklare sätt 🙂
Josefine.. Nä, du var inte dum. Det var jag som var det. Först menade jag som du säger , hur räknar man om km/h till minuter per km. Men sen kom jag själv på att det fanns ju ett bra mycket enklare sätt 🙂
Quote from Funbeat user on 10 April 2008, 22:51Känns som att jag är på helt rätt väg som strävar efter 10 km/h på milen nu i början. Men frågan är ju om jag klarar det redan i slutet av augusti....?
Hur gjorde ni själva i början? Intervaller?
Känns som att jag är på helt rätt väg som strävar efter 10 km/h på milen nu i början. Men frågan är ju om jag klarar det redan i slutet av augusti....?
Hur gjorde ni själva i början? Intervaller?
Quote from Funbeat user on 10 April 2008, 22:52Allie
Vart ligger du på nu, när du är tränad då?
Allie
Vart ligger du på nu, när du är tränad då?
Quote from Funbeat user on 10 April 2008, 23:04Jag vet inte riktigt, det verkar som att jag senaste veckan har blivit en smula bättre. När jag joggar (springer lugnt alltså) så är det nog i ca 5:20-5:35 tempo för det mesta. Springer jag lite fortare så 4:23-4:35 tempo kanske. Har inte testat att sprin
Jag vet inte riktigt, det verkar som att jag senaste veckan har blivit en smula bättre. När jag joggar (springer lugnt alltså) så är det nog i ca 5:20-5:35 tempo för det mesta. Springer jag lite fortare så 4:23-4:35 tempo kanske. Har inte testat att sprin
Quote from Funbeat user on 10 April 2008, 23:16Allie
oj, du verkar ha talang! Inspirerande. Om du lyckas så är det ju inte helt omöjligt att jag kan klara det =)
Själv tror jag att om jag lyckas minska lite i vikt så kan löpningen bli lättare. Man har lite för mycket att släpa på just nu och det känn
Allie
oj, du verkar ha talang! Inspirerande. Om du lyckas så är det ju inte helt omöjligt att jag kan klara det =)
Själv tror jag att om jag lyckas minska lite i vikt så kan löpningen bli lättare. Man har lite för mycket att släpa på just nu och det känn
Quote from Funbeat user on 10 April 2008, 23:33Du klarar det säkert, Anna! Ta det lugnt i början bara! Jag började med att jogga sakta i 10 minuter och la till fem minuter varannan gång, eftersom min naprapat rekommenderade mig att göra så. Sprang 3-4 ggr i veckan i början. Först när jag kommit upp li
Du klarar det säkert, Anna! Ta det lugnt i början bara! Jag började med att jogga sakta i 10 minuter och la till fem minuter varannan gång, eftersom min naprapat rekommenderade mig att göra så. Sprang 3-4 ggr i veckan i början. Först när jag kommit upp li
Quote from Funbeat user on 11 April 2008, 09:59Det ska jag kolla! Tack så jätte mycket!
Själv kör jag just den metoden att öka lite med jämna mellanrum och springer nu lite över 2 km i 10km/h efter 2 månader. Skulle säkert klara lite mer, men jag tror på den metoden. Så härligt att höra att det funge
Det ska jag kolla! Tack så jätte mycket!
Själv kör jag just den metoden att öka lite med jämna mellanrum och springer nu lite över 2 km i 10km/h efter 2 månader. Skulle säkert klara lite mer, men jag tror på den metoden. Så härligt att höra att det funge
Quote from Funbeat user on 11 April 2008, 10:26Nu är inte Allie K normal 🙂 Så att jämföra med henne ger inte rättvisa åt en nybörjare. Tider kring 45min på milen gör inte många tjejer, som sagt det är bara att titta på resultaten från Tjejmilen.
60min på milen tycker jag är ett utmärkt mål att sat
Nu är inte Allie K normal 🙂 Så att jämföra med henne ger inte rättvisa åt en nybörjare. Tider kring 45min på milen gör inte många tjejer, som sagt det är bara att titta på resultaten från Tjejmilen.
60min på milen tycker jag är ett utmärkt mål att sat
Quote from Elias Engqvist on 11 April 2008, 12:34Leif skrev precis det jag tänkte - Allie verkar ha extra talang så bli inte stressad av dom resultaten! Och, också som sagt, ta det lugnt med att trappa upp!
Leif skrev precis det jag tänkte - Allie verkar ha extra talang så bli inte stressad av dom resultaten! Och, också som sagt, ta det lugnt med att trappa upp!
Quote from Funbeat user on 11 April 2008, 12:55Anna, vad har du för tidigare idrottbakgrund?
Ens tidigare idrottande har ju väldigt stor betydels för vilka "krav" man kan ställa på sin löpning. Har man inte alls tränat tidigare och är tjej så är ju 60 minuter på milen ett väldigt högt ställt krav. Ba
Anna, vad har du för tidigare idrottbakgrund?
Ens tidigare idrottande har ju väldigt stor betydels för vilka "krav" man kan ställa på sin löpning. Har man inte alls tränat tidigare och är tjej så är ju 60 minuter på milen ett väldigt högt ställt krav. Ba