Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSnitt-tider?
You need to log in to create posts and topics.

Leif
Förstår att Allie är talanfull *smile* Men det är ändå motiverande.

Nja, jag tänar ju egentligen inte 5 dagar i veckan. Utslaget på två veckor så blir det 3,5 dagar/veckan. Så kroppen får tid att "heala" under den lugna veckan och än så länge har j

Jonas
Tack för omtanken =)
Jag har tränat ganska mycket i mina dar. I vuxen ålder mest styrketräning, med inslag av korta sträckor löpning och spinning. Jag tycker om att träna, men för att hålla motivation och glädje uppe så behöver jag även tävlings ner

Jag tycker inte milen på en timme är ett orealistiskt mål - jag klarade det själv på fem månader som fyrtioåring. Tror absolut inte jag är speciellt begåvad. Jag var inte direkt soffpotatis innan, men höll heller inte på med träning. Jag löptränade tre gå

Det var ju roligt att ni tycker jag har talang och är "onormal", ha ha. Tack! Själv så tror jag dock inte jag har så mycket talang eller så värst goda förutsättningar för långdistanslöpning, förmodligen lite bättre än genomsnittet bara. Däremot så tränar

Det finns någon form av korrelans mellan träning, tur och resultat.
Som Stenmark formulerade med andra ord. De e bar å åk!

Fredrika,

förklara gärna sambandet mellan löpning och begåvning. skulle du ha sprungit snabbare om du varit smartare, eller tvärt om?? 😉

Analysen av sin egen träning och förutsättningar är väsentlig för att kunna sätta realistiska mål.

Om Allie har talang eller inte har jag inte yttrat mig om. Trots allt så hängde ju hon inte med mig när vi sprang 5000m på PUK-KM 🙂 (Och nej, jag är inte full av löptalang)

Däremot sa jag tiderna var bra. Men dessa är ju baserade på bra träning, och ja

Ja, man ska öka mängden med max 10% i veckan säger de. Men gör man det varje vecka blir det alldeles för mycket, är min erfarenhet, åtminstone när man kommit upp lite i mängd. I början brukar det gå bra. Sen är det inte bra att öka mängd och kvalitet samt

Jag kör på att så länge jag känner mig okej i kropp o själ så kan jag träna på hur mycket jag vill. Är jag inte rätt ute då?

..Och.. är det inte skillnad på tjejer och killar?