Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Säkert!
Den stora (?) tillströmningen till triatlon hänger väl delvis ihop med det här?

Nog finns det skidklubb i Sollentuna! Rotebro IS driver väldigt aktivt skidverksamhet i samband med spåren på Bisslinge. Se tex http://bisslinge.blogg.se/.

Även Turebergs IF har en skidsektion, men nog mest inriktad på Vasaloppsåkande på motionsnivå. Fö

Jag drog igång denna lilla klubb för att jag inte hittade nån i närheten som både kör skidåkning, mtb, Lvg och löpning på samma gång på en lite högre nivå. Jag är med i Stockholm multisport som ordnar massvis med gemensamma träning men på fel sida om stan

>som både kör skidåkning, mtb, Lvg och löpning på samma gång på en lite högre nivå.

Har du ledare till alla dom träningsgrupperna? Ska klubben vara ansluten till alla förbunden också?

Davids brinnande engagemang för föreningslivet tar sig allt märkligare uttryck.

Behövs det fler föreningar eller fler medlemmar i de befintliga föreningarna?

Det tycker jag är upp till de potentiella medlemmarna att bestämma.

Ja, och det finns ju några alternativ redan.

Det är upp till var och en att vilja vara med eller inte. I mitt fall tränar jag redan alla dessa grenar plus några till. Varför inte köra tillsammans! Det är ett sällskap rent teknsikt inte en klubb - och förbundstillhörighet kan komma i förlängningen om

Jag tycker klubben låter som en bra idé. Ville bara förtydliga med att det inte stämmer att det saknas sådana föreningar, dvs traditionella föreningar, inom skidor i Sollentuna. Sen är det väl många vuxna som tävlar för SIK eller AXA, men det är ju en ann