Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSommarkul: Löparyatzy
You need to log in to create posts and topics.

Jag ligger lite efter i rapporteringen, tror jag. Förra veckan körde jag ett intervallpass där TS var hård (men rättvis :-)) att det inte fick räknas som 4-5 min/km eftersom det är hela passet som räknas. Efter lite fundering har jag satt det på kvällspas

Utnyttjade det faktum att jag måste ta bilen till jobbet idag = mer tid på morgonen! Skönt med aningens, aningens lägre temperatur!
Dagens morgonpass blev ett intervalldito med olika långa (fast korta 😉 ) intervaller med gåvila emellan. Krysset hamnar p

Igår blev det 10 st backintervaller på motionsspåret i Tuve. Alltså backintervaller. 🙂

Egentilgen skulle det bli löpvila idag, men det kändes på tiden att avsluta en kategori, så innan styrkepasset körde jag lite löpskolning. Kanske inte rätt val, benen var trötta så jag tror det gav rätt lite, men nu har jag i alla fall testat en gång. Kry

Idag hann jag bara börja springa så ringde telefonen och jag fick vända. Sedär, 1,6 km och en plupp i 0-2 km 🙂

Så här med en månad kvar kan det vara dags för mig att redovisa mina "framsteg".
Distanser, 6 olika = 11p
Tempoväxlaren, 3 olika = 6p
Intervall, alla fixade = 10p
Distans, bara 2 där än = 0p
Pendlaren, 4 st = 4p
Underlag, alla = 5p
Väderbiten, bara värme

Bra jobbat Anders (t+)

Gårdagens träning med TSM gör att jag sätter första krysset i kategorin tempoväxlaren, snittet för hela passet var i spannat 5-6min/km.

Har gjort "Långa intervaller"

2-5 km.

Igår kväll körde jag Tabataintervaller (tot 2,7 km) med min 8-åriga dotter som skall springa 6:e sträckan (Oxberg-Gopshus) i Vasastafetten om några veckor.

🙂

Med Mycket Tunga Ben skramlade jag ihop ytterligare 26 km till distans-samlandet. Puh!!
Nu blir det löpvila i helgen. Det ska bli skönt!! 🙂