Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag tänkte på samma sak Micke.

Det här är träning och välj en fart där ni lätt klarar av att hänga med i tempot. För mig själv kommer det att ta nästan en halvtimme längre att springa den här halvmaran jämfört med när jag tävlar på samma distans.

Good points. Om jag kommer (har ett knä som är lite tjurigt sedan sthlmsmaran) så ser jag detta som (1) en observation av banan (2) kul social löpning (3) träning.

Hårdträning kör jag runt Årstaviken 🙂

Ingen har sagt att man tänkt ta passet som annat än lugn löpning! 5:00-fart må vara tufft för många men för en del är det faktiskt lugnt distanstempo.

Vid närmare eftertanke skulle jag helst vilja ha en 5.11 grupp.

Det står väl var och en fritt att hålla den hastighet de vill?

Fast organiserade grupper kommer bara att finnas i de farter Mikael skrev om tidigare, såvida ni inte erbjuder er att lotsa en fartgrupp förstås och hjälpa till lite?

Det är klart att man får hålla den fart man vill Annica. Det var bara mina idéer om skillnad på tränings- och tävlingstempo som slog igenom och att jag har andra personliga tankar om lämpligheten att ligga och köra på maxansträngning på banan när den inte

I Facebook-gruppen för det här evenemanget är vi nu uppe 67 som säger "Kommer" och 41 som säger "Kanske". Tillsammans med de bland oss här på Funbeat som inte reggat sig på båda så skulle jag gissa att vi blir 60-70 st som dyker upp till start nästa onsda

Mackan, det var absolut inte dig jag menade utan alla som ställer en massa "krav" på extragrupper hitan och ditan 🙂

De grupper som finns är bra!

Då är vi överens Annica. 🙂

Det brukar liksom lösa sig med farter och grupper så länge man har lite kapacitetsmarginal till att hänga med den långsammaste. Och gör man inte det är det inte värre än att man hoppar på pendeln eller joggar in efter. Fram

Japp, marginal är bra och jag vill minnas att jag läst nånstans att de flesta springer sina långpass för fort. Det skulle med andra ord kunna bli en välbehövlig övning i disciplin också för många 🙂